Zoek MDM

Bulletin

Misfire op Plymouth Breeze 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18326 door handmatig-mechanisch
Ontstekingsstoring bij een Plymouth Breeze uit 1998. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo allemaal!!!

Goedemiddag, ik heb een probleem met mijn auto, het is een Plymouth Breeze 4-cilinder 2.0. Hij start niet, ik start hem en er gebeurt niets. Ik heb de klep gecontroleerd waar de injectoren in zitten en er komt alleen maar lucht uit. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die zijn in orde.

Ik heb benzine op de luchtinlaat gespoten en de motor startte. Ik heb hem 5 minuten laten draaien en hij werkt pas bij 2000 tpm. Hij accelereert erg snel. Ik zet hem uit en wil hem weer starten, maar er gebeurt niets. De storing manifesteert zich als een gebrek aan benzine, er is geen druk in de injectoren.

Ik heb de tank laten zakken om de brandstofpomp te controleren. Ik heb hem gedemonteerd en buiten geprobeerd door er gelijkstroom op aan te sluiten en die heeft een zeer goede druk. Ik probeer hem met een vinger af te dekken en hij is sterk,

hier raak ik verstrikt en ik weet niet wat ik moet doen. Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij hierbij kunt helpen.

Zou het de pomp kunnen zijn?
Zou het de elektriciteitskabels kunnen zijn?
Zou het het elektrische systeem kunnen zijn?
Zou het een klepsensor of iets dergelijks kunnen zijn?

Alle suggesties of hulp zijn welkom. Ik zou er erg blij mee zijn!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18331 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsstoring op een 98 Plymouth Breeze
Hallo, ik zou als volgt te werk gaan: als je de pomp bij de hand hebt, neem dan een jerrycan met benzine en vul deze met externe slangen na het brandstoffilter. Open de railregelaar om de lucht eruit te laten lopen totdat de brandstof de pomp bereikt. Test ook, zodra de pomp is gemonteerd, of je het ruikt. Verwijder de benzinedop, zet het contact aan en kijk of je het ruikt. Zo niet, zoek dan het hoofdrelais dat de pomp van stroom voorziet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18352 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsstoring op een 98 Plymouth Breeze
Bedankt!!

Oké, maat, het is me gelukt. De pomp werkt prima. Ik kan het relais niet vinden, ik weet niet welke het is. Maar ik heb de contacten van de pomp al getest en hij krijgt stroom. Ik heb een elektrische tester gebruikt, de sleutel erin gestoken en het testlampje ging ongeveer 2 seconden branden en toen uit. Zou het het relais kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18353 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, normaal gesproken duurt de pomp ongeveer 5 of 6 seconden. Concentreer je op het herhaaldelijk inschakelen van het contact om te zien of hij start. Het kan zijn dat de tijd die je me vertelt te kort is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18358 door handmatig-mechanisch
Ja, daar had ik al aan gedacht. Hij slaat te vroeg af. Ik heb een meetbuis gebruikt in plaats van de pomp en ik heb het gemarkeerd. Het lampje van de meetbuis gaat wel branden, maar het lijkt te fluctueren, het is met tussenpozen, niet constant. En ik bevestig dat het ongeveer twee seconden duurt en dan slaat hij af. Zou het iets te maken kunnen hebben met het filter van de drukregelaar in de pomp?