Zoek MDM

Bulletin

Inlaatluchttemperatuursensor Megane II

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18215 door handmatig-mechanisch
Inlaatluchttemperatuursensor Megane II Gepubliceerd door manual-mecanica
Weet iemand waar de inlaatluchttemperatuursensor van een Megane II 2.0 16V zit? Renault vertelde me dat de auto erg laag stationair draait en afslaat als ik hem in neutraal laat staan zonder gas te geven, omdat die sensor defect is. Ze hadden 30 minuten en $ 1.100 nodig om het te repareren. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18216 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Megane II inlaatluchttemperatuursensor
Hallo, uit uw vraag begrijp ik dat het de IMAP-sensor (absolute pressure) van het inlaatspruitstuk zou kunnen zijn.
Maar omdat ik het model niet ken en de prijs niet heb gezien die ze vragen, zou dit in het gasklephuis kunnen zitten. Deze is dan ook bij de prijs van de EGR inbegrepen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18289 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Megane II inlaatluchttemperatuursensor
De mensen van Renault vertelden me alleen dat het de sensor was die de temperatuur meet van de lucht die de inlaat instroomt, en dat deze, door onjuiste informatie naar het gasklephuis te sturen, een zeer laag stationair toerental produceert. Daaruit leid ik af dat hij niet in het gasklephuis zit, want volgens hen kost het vervangen ervan niet eens een half uur. Ik denk dat het veel langer zou duren als hij erin zat. Aan de andere kant heeft de inlaatluchtverdeler, van voren gezien, linksboven een sensor aangesloten met verschillende kabels, en daaronder nog een, bijna in het midden, grijs, met slechts twee. Als ik die loskoppel, doet het niets met de auto. Ik weet niet of dit iets verduidelijkt. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18305 door handmatig-mechanisch
JORMDZ, zie je, dat is weer een ander probleem. De auto loopt wat traag en je mist wat koppel, toch? Nou, deze sensor is de flowmeter of hittedraad die de temperatuur van het luchtmolecuul meet. Deze bevindt zich normaal gesproken direct achter het inlaatfilter en heeft verschillende kabels en twee schroeven aan elke kant. Ik hoop dat het goed met je gaat. Met vriendelijke groet.