Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een probleem met een SEAT Toledo uit 1998.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18151 door handmatig-mechanisch
SEAT Toledo uit 1998 .
Ik heb een probleem met een 90 pk SEAT Toledo TDI uit 1998. Het brandstoftoevoersysteem krijgt geen brandstof naar de injectorleidingen halverwege de tank. Zou het kunnen zijn:
- dat de injectorpomp defect is
- of dat er een relais is?
En hoe kan ik dit oplossen als er geen cilinder of elektrische pomp is?
Bedankt voor je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18152 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een probleem met een SEAT Toledo uit 1998
Hallo, heb je al geprobeerd te controleren of er stroom naar de klep in de brandstofinspuitpomp gaat? Test dit door de kabel los te maken met een kleine moer op een sleutel nr. 8. Verwijder de kabel en laat hem, met het contact aan, tegen de klep aan komen. De klep zou dan een zacht geluid moeten maken, zoals een klik-klik-klik. Als dat zo is, weet je dat het niet de klep is. Dat is wat ik kan bedenken. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18156 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een probleem met een SEAT Toledo uit 1998
Hallo, heb je gecontroleerd of er lucht in het circuit zit? Om het te ontluchten kun je een ontluchtingspomp kopen bij een autosloperij (bijna allemaal hebben ze er een) en die op jouw auto monteren. Je kunt ook de leiding naar een injector verwijderen en de auto starten tot hij aanslaat (sessies van 5 tot 10 seconden en minstens 30 seconden wachten tussen elke sessie). Controleer of er geen slang of een kapotte filterafdichting is, of dat de terugslagklep van de injectiepomp defect is. Welke motor heb je, een 1.9TDI 66 kW? Met vriendelijke groet, succes.