Zoek MDM

Bulletin

Opel Astra G 2.0 dti injectiepomp twijfel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18127 door handmatig-mechanisch
Opel Astra G 2.0 dti injectiepomp twijfel Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb een Astra G 2.0 dti. Mijn probleem is het volgende: 20 minuten na deze storing gaan er twee waarschuwingslampjes op het dashboard branden (storing in de elektrische installatie en in de motor) en zakt de toerenteller (werkt niet meer). De auto blijft wel draaien, maar met een onregelmatige stationairloop en weinig vermogen... Ik heb de auto naar een garage gebracht om de diagnose te laten stellen en daar zijn de volgende storingen geconstateerd: P0105 (signaal van de toevoerdruksensor te laag) - P0110 (signaal van de temperatuursensor van de inlaatlucht te hoog) - P0400 (afwijking van de uitlaatgasfeedback) - P1631 (storing in de pompregeling) - P0725 (vals signaal van de toerenteller) - en als laatste P1335 (DZG-signaal, MSG/PSG-signaal onwaarschijnlijk)... Conclusie: defecte brandstofinspuitpomp. Ik kan op een sloopbedrijf niets vinden om hem te vervangen en het kost ongeveer € 1.000 of zo om hem te laten repareren. Mijn vraag is, zou het niet een verbindingsfout kunnen zijn of zoiets? Omdat er teveel fouten zijn...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18132 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over injectiepomp Opel Astra G 2.0 dti
Hallo. Ik heb er een gerepareerd, maar na hetzelfde meegemaakt te hebben, blijkt het probleem de rotatiesensor te zijn. Controleer de bedrading en de sensor. Oké, als je vragen hebt, laat het me dan weten via mijn e-mailadres en ik help je verder. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #18143 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over injectiepomp Opel Astra G 2.0 dti
Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga er deze week naar kijken en kom dan met meer nieuws bij je terug. B)
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door .