De vloeistofsproeier is iets waar je waarschijnlijk niet veel verschil in zult merken. De 1.2 sproeier is voor het verven van "fijne" objecten en vereist een lage luchtstroom.
De 1.4 sproeier daarentegen is een veelgebruikte sproeier (ik heb zelfs een GA-HE met een 1.4) en als je weet hoe je hem moet gebruiken, is hij voor alles geschikt. Het enige is dat je meer lucht nodig hebt (in plaats van 2,5 bar voor 1.2, gebruik je 3.2 voor 1.4) en hij spuit net zo goed, behalve dat hij meer verf verspreidt en de verflagen iets sneller zijn.
Als je afzuiging hebt of buiten schildert, is het geen probleem, maar als je 3.2 of 3.5 bar gebruikt bij het verven in een afgesloten ruimte met grote onderdelen (vinnen, skirts, enz.), creëer je meer nevel.
In jouw geval zijn de belangrijkste:
1. Hoeveel geld je van plan bent uit te geven (we hebben het niet over een sagola van 500 euro, maar je wilt ook niet gierig zijn).
2. Hoe je hem gaat gebruiken (spiegels, consoles en andere kleine dingen, 1.2 is perfect). (Hetzelfde als voorheen, plus wat vinnen, bumpers en dergelijke. 1.4 is goed voor kleine dingen, perfect voor grote dingen).
3. Hoeveel liter lucht je per minuut verbruikt. Als je een Mosquito-compressor hebt (1,5 pk, 25 liter, 8 bar), kom je met beide lucht tekort (maar met de 1.4 heb je meer last van grote onderdelen). Ik heb bijvoorbeeld een 2 pk, 100 liter, 10 bar, en dat is meer dan genoeg voor wat ik doe.
Ik hoop dat ik een paar vragen heb beantwoord in plaats van er nog meer te verzinnen.
Met vriendelijke groet.