Zoek MDM

Bulletin

Probleem met 4-cilinder Perkins-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18190 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een 4-cilinder Perkins-motor
Hoi, pesadosOOO.
Als je het over klepdoppen hebt, neem ik aan dat je de keeringen bedoelt. Wat er eigenlijk uit de ontluchting komt, is oliedamp, veroorzaakt door compressie die in het carter terechtkomt. Dit gebeurt door de punten die we in het vorige bericht noemden. Ik denk dat je probleem bij de klepgeleiders ligt. Succes,
Miguel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18192 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een 4-cilinder Perkins-motor
PERKINS 4-CILINDER MOTOREN DIE IK KEN 4212-4236 EN 4248 Het is erg belangrijk om de cilinders te meten voordat u gaat zuigerveren of met de zuigerveren in de cilinder. Controleer de opening van de zuigerveren als het compressielek niet te groot is en als u om een of andere reden dringend aan het lek moet werken, compenseer dit dan met olie met een hogere viscositeit. Zorg er natuurlijk voor dat u de juiste viscositeit gebruikt. Wees voorzichtig met multigrade-oliën. Ik gebruik geen pure monograde SAE 40. Controleer tot slot de overgang van diesel naar olie. Dit verlaagt de druk en kan het defect aantonen. Met alle respect, het is slechts een suggestie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18350 door handmatig-mechanisch
Als de cilinders niet gerectificeerd zijn, heeft het weinig zin om zuigerveren te plaatsen; ze moeten goed sluiten in de cilinder. Als ze gerectificeerd zijn, moet je wachten tot de motor is afgekoeld voordat de zuigerveren sluiten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18413 door handmatig-mechanisch
Umm, welke kleur heeft de rook?
Als het zwart is, verbrandt het brandstof.
Als het grijs is, verbrandt het olie.
Als het een soort blauwgrijs is, verbranden beide dingen.
U hebt mogelijk het probleem met de kleplampjes, maar misschien hebt u de klepzittingen verknoeid. Als de kleplampjes goed zijn, doet u het volgende. Als u het niet hebt gecontroleerd voordat u de motor monteerde, hoeft u alleen de kap en de klepzittingen te verwijderen met iets dat Pruisisch blauw heet. U brengt een heel klein beetje aan op het deel van de klep dat de zitting raakt (uiteraard maak ik
alles heel schoon). U maakt de klep plat en draait hem (wees voorzichtig, ik draai hem een beetje, u maakt hem gewoon plat en kijkt hoe u het doet, ik vind dat deze manier beter is). Als u ziet dat het ongelijk is, zoals het eruitziet op de zitting, is het slecht

afgesteld. Om alle twijfel weg te nemen, kunt u
de kap in een kubusvorm brengen, hoewel de Perkins-kleppen, als ik me niet vergis, in het blok zitten. Nou, als ze op de cilinderkop zitten, voer dan een kubusvorm uit met benzine. Het maakt niet uit of u het verkeerd doet, het is om te zien als er lekken zijn, kijk dan op YouTube hoe je
het moet doen, het is heel gemakkelijk, als er een klein lek is, met

slijpvet op de klep, dat wil zeggen, waar de klep op zijn zitting zal rusten, een beetje passeren, de klep erin zetten en met een klepzuiger erin zetten en hem omhoog en omlaag brengen door hem te draaien, je doet het een beetje, min of meer 1 minuut en controleer het opnieuw met Pruisisch blauw, daar

bespaar je jezelf de kwestie van de slijpmachine

, ik hoop dat ik nuttig ben geweest, ik zal proberen op de post te volgen om te zien of ik je meer kan helpen,
groeten, veel succes met de motor;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46950 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Probleem met een 4-cilinder Perkins-motor
Hallo, ik vraag me af waar je je avatarfoto vandaan hebt. Bedankt.