Zoek MDM

Bulletin

Zekering van positielicht brandt door

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1799 door handmatig-mechanisch
Zekering van positielicht brandt door Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met de zekering van het rechter parkeerlicht. Hij brandt door als ik de afstandsbediening gebruik. Ik heb alle lampjes eruit gehaald en het probleem is nog steeds hetzelfde. Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1806 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Zekering positielicht brandt door
Geef wat meer informatie over de auto,

controleer de kabels, er zit kortsluiting... kijk naar de deuren, die gaan vaker kapot...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1813 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Zekering positielicht brandt door
De functies van elke zekering staan meestal vermeld in de handleiding van de auto, evenals de positie en het ampèrage. Bijv.: nr. 6 10 A, rechterpositie, kentekenverlichting; nr. 7 10 A, linkerpositie, consoleverlichting...

Als u alle stadslichten hebt verwijderd (niet alleen de achterste) en de zekering nog steeds defect is, kijk dan wat die zekering nog meer doet. Bijvoorbeeld kentekenverlichting, consoleverlichting... En als de zekering nog steeds doorbrandt nadat u alle voedingen van de zekering hebt losgekoppeld, moet u de kabelbomen controleren op slijtage of loskomen. (Onwaarschijnlijk omdat de kabelbomen van de achterlichten niet in bewegende delen zoals de deuren en de kofferbak passen, maar het is toch verstandig om te controleren.)

Iets anders dat kan gebeuren, is dat een fitting van een achterlicht gesmolten of gebroken is en dat de lamp, ook al brandt hij niet, kortsluiting maakt.

De aansluitingen van de waakvlam kunnen ook problematisch zijn, maar ik denk niet dat dat zo is, omdat het probleem meestal ligt in het "kermiseffect" (wanneer de aarding faalt) of een lamp die niet brandt terwijl hij wel goed is (wanneer een aansluiting faalt).

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1835 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.

Het is een Nissan Primera 2.0 SLX (91, P10). Omdat ik het werkplaatshandboek niet heb, weet ik niet wat de zekering doet. Het is zekering nummer 2, linkerpositie, 10 A, achterlicht rechts, licht zuidkant. Ik heb de lampen verwijderd, niet alleen de achterste, en het is nog steeds hetzelfde. De kentekenplaatverlichting werkt. Ik heb de fittingen gecontroleerd en die lijken in orde. Ideeën zijn welkom.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1842 door handmatig-mechanisch
Brandt er een lampje op het instrumentenpaneel wanneer de zekering los of doorgebrand is? (Dit om verbruik uit te sluiten en te focussen op wat er mogelijk kapot is.)

Hoe dan ook, ik sta erop, controleer de bedrading bij de achterlichten. Je hebt toch geen schokken op de auto gehad? Want soms treden dit soort storingen op na een botsing.

Is een lampje kapot? Heb je ze gecontroleerd door ze aan te zetten? Want het is ook waarschijnlijk (hoewel klein) dat de kortsluiting in het lampje zelf zit.

Ik weet het niet, ik kan er niet veel meer op bedenken. Wat het ook is, laat het ons weten en we kijken of je de storing kunt vinden, oké?

Met vriendelijke groet.