Zoek MDM

Bulletin

BRANDSTOFBESPARINGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17985 door handmatig-mechanisch
BRANDSTOFBESPARINGEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik zou graag jullie mening willen weten over de brandstofbesparende auto's die op de markt zijn... Ik heb een Ford Aerostar 3.0 V6 uit 1988 en die haalt 4,8 km/l. Dat is een goede investering voor de motor en de weg waarop hij rijdt, maar het zou nog beter zijn als ik een van die brandstofbesparende auto's zou monteren die jullie overal zien...
Ik ben benieuwd naar jullie mening... VROLIJK KERSTFEEST...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18061 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BRANDSTOFBESPARING
De waarheid is dat ik dit soort apparaten in drie verschillende voertuigen heb geprobeerd, brandstofverbruikstabellen heb samengesteld en alles, en het verschil is niet significant. Ze blijven hetzelfde, of verbeteren misschien met slechts een liter. Het is meer een placebo-effect. Fijne feestdagen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18102 door handmatig-mechanisch
Naar mijn mening en ervaring is een van de beste opties het gebruik van een hoogwaardig luchtfilter, vergelijkbaar met een kegelfilter. Je krijgt meer vermogen en bespaart brandstof.

Hé, je auto verbruikt veel benzine. Ik heb een Chevrolet Ventura uit 2000 met een 3,4-liter motor en ik haal 7,0 km/l, en iets meer op de snelweg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18194 door handmatig-mechanisch
Vergeleken met de jouwe is het een stuk zuiniger... als je bedenkt dat de mijne al meer dan 20 jaar oud is en de weg waarop hij rijdt erg ruw is, met heuvels en bergen en onverharde wegen...
Ik heb het een tijdje geleden in de stad gemeten en op een openbare weg in goede staat haalde ik 6,8 km per liter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18416 door handmatig-mechanisch
De beroemde economizers of brandstofbesparende systemen zoals jullie ze noemen, werken alleen als je erom vraagt. Bij lage toerentallen zijn ze praktisch nutteloos. Ik zou eerder neigen naar het vervangen van de carburateur, afhankelijk van de sproeiers die hij heeft. Het is handig om er, als hij twee of meer sproeiers heeft, één te plaatsen die de andere sproeiers opent door middel van vacuüm. Ze zijn lastig te repareren als ze beschadigd raken, maar het helpt het verbruik enigszins te verminderen.

Groeten, ik hoop dat ik je heb geholpen.