Zoek MDM

Bulletin

Daewood Evanda hoog verbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17981 door handmatig-mechanisch
Daewood Evanda hoog verbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Daewood Evanda met een 2000 cc benzinemotor. Mijn probleem is dat het verbruik is opgelopen tot 11 liter,
wat ik belachelijk vind.
Ze adviseerden me om de bougies, luchtfilters, olie en benzine te vervangen, en ook de olie.
Ik heb alles vervangen behalve het benzinefilter, omdat ik niet weet waar het zit. Als iemand me kan helpen, zou ik dat erg op prijs stellen, zowel met het verbruik als met de locatie van het benzinefilter,
want zelfs na alles vervangen te hebben, blijft het probleem bestaan.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18059 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewood Evanda hoog verbruik
Chicho45, kijk, het brandstoffilter zou zich in de tank moeten bevinden, dat wil zeggen, een dompelfilter, of in de brandstofleiding. Volg gewoon de brandstofinlaatslang vanaf waar deze de inlaat van het injectiebereik of de carburateurleiding bereikt. Omdat je niet vermeldt uit welk jaar je auto komt, weet ik het niet. Wat betreft het brandstofverbruik, ervan uitgaande dat je auto brandstofinjectie heeft, zijn de belangrijkste onderdelen de lambdasonde en de temperatuursensor. Als hij een carburateur heeft, is het een kwestie van carbureren en de sproeiers verlagen. Nu zal een 2.0-motor je niet veel prestaties leveren in de stad, maar op de snelweg wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #18079 door handmatig-mechanisch
Hallo Kikemec
, bedankt voor je reactie.

De auto komt uit 2004, heeft 127.000 km op de teller en is voorzien van elektronische brandstofinjectie. Voorheen verbruikte de auto ongeveer 8 liter bij gecombineerd rijden. Nu kan ik je vertellen: het is schandalig. Ik weet niet wat ik moet doen.
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18092 door handmatig-mechanisch
Controleer de temperatuur- en zuurstofsensoren, evenals de zuurstofsensor zelf. Mogelijk moet je een parametertest uitvoeren. Het is niet erg duur vergeleken met de hoeveelheid brandstof die je moet kopen. Veel succes en fijne feestdagen.