Zoek MDM

Bulletin

Abnormaal waterverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17955 door handmatig-mechanisch
Abnormaal waterverbruik. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Hyundai Accent uit 2002 die in bijna perfecte staat verkeert. De afgelopen vijf jaar merk ik echter dat er veel koelvloeistof (radiateur of slangen) verdampt. Ik heb allerlei reparaties uitgevoerd, waaronder het vervangen van de motorpakkingen, wat volgens de monteur het meest voorkomende probleem is.

Ik heb gecontroleerd op lekkages, maar die zijn er niet. Ook geeft de temperatuurmeter geen oververhitting aan.

Een diagnose geeft geen foutcodes weer.

Heeft iemand op dit forum suggesties? Ik ben bang dat de motor oververhit raakt en doorbrandt tijdens een rit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17959 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Abnormaal waterverbruik
Goedemiddag, ik zou het op prijs stellen als u me wat meer over het probleem kunt vertellen: Zijn de slangen bol? Leekt er geen koelvloeistof uit de uitlaatpijp? Zijn er sporen van koelvloeistof op de vloer van de auto? enz. Misschien kunt u het lek vinden door de motor grondig schoon te maken en deze na het starten opnieuw te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17975 door handmatig-mechanisch
Wat Ege zegt klopt, water verdwijnt niet zomaar; het moet ergens zijn of het moet druppelen. Soms worden deze lekkages veroorzaakt door waterkeerringen, en omdat die op het motorblok gemonteerd zijn, drogen ze bijna direct op en blijven ze onopgemerkt. Of het kan een lekkende slang zijn die in de uitlaat druppelt zonder dat je het merkt. Je moet het goed inspecteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden - 14 jaar en 11 maanden geleden #17989 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer uw hulp, want ik heb alle zichtbare slangen vervangen, en zelfs de waterpomp, omdat ik dacht dat die defect waren. Er is geen koelvloeistoflek als er een lek in de cilinderkop of het motorblok zou zitten. Ik heb de motor 20 minuten laten draaien en de auto opgekrikt, en er zijn geen lekken. Het koelvloeistofreservoir loopt echter wel leeg.
Laatst bewerkt: 14 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18007 door handmatig-mechanisch
denken

aan mijn Corsa
, waar ik iets soortgelijks meemaakte. Toen ik het controleerde met draaiende motor, zag ik niets. Het probleem was dat bij hogere toerentallen de druk in het koelsysteem opliep en een van de slangen bij de pompuitlaat scheurde. Die slang liet echter los tijdens het rijden.

Controleer het als je gas geeft om te zien of er ergens lekkage is.
Succes