Zoek MDM

Bulletin

Abnormaal waterverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17955 door handmatig-mechanisch
Abnormaal waterverbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Hyundai Accent uit 2002 die bijna perfect werkt. De afgelopen vijf jaar heb ik gemerkt dat er veel water in het koelsysteem (radiator of leidingen) wordt verbruikt of verdampt. Ik heb allerlei reparaties uitgevoerd en zelfs de motorpakkingen vervangen door nieuwe, wat volgens de monteur het meest voorkomt.

Ik heb lektests uitgevoerd, maar die zijn er niet, en ook de temperatuurmeter vertoont geen tekenen van oververhitting.

Als ik hem met een computer evalueer, geeft hij geen foutcodes.

Zouden de forumleden mij een hypothese kunnen geven, want ik vrees dat de motor bij een van de ritten doorbrandt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17959 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Abnormaal waterverbruik
Goedemiddag, ik zou het op prijs stellen als u ons iets meer over het probleem zou kunnen vertellen: Zijn de slangen opgezwollen? Komt er geen vloeistof uit de uitlaat? Zijn er sporen van koelvloeistof op de vloerplanken? Enzovoort. Misschien kan een grondige reiniging van de motor en een hercontrole na het starten het lek aan het licht brengen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17975 door handmatig-mechanisch
Het klopt wat Ege zegt: water verdwijnt niet zomaar, het moet ergens zijn of vallen. Soms wordt dit verlies veroorzaakt door waterkeringen en omdat deze op het blok gemonteerd zijn, drogen ze bijna onmiddellijk op en zijn ze niet zichtbaar. Of door een slang en valt het onopgemerkt in de uitlaat, dus het moet zorgvuldig worden geïnspecteerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #17989 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer je steun, want ik heb alle zichtbare slangen vervangen, inclusief de waterpomp, omdat ik dacht dat ze kapot waren. Er is geen spoor van koelvloeistoflekkage uit de cilinderkop of het motorblok. Ik heb hem 20 minuten laten draaien en de motor op hoogte gehouden, maar er is geen lekkage. De reservetank loopt echter steeds leeg.
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18007 door handmatig-mechanisch
Hallo,

nu ik je probleem zie, schiet me te binnen dat ik een Corsa had
en dat mij iets soortgelijks is overkomen. Kijk, toen ik ernaar keek met draaiende auto, kon ik niets zien. Het probleem was dat bij hogere toerentallen de druk in het circuit toenam en een van de slangen bij de pompuitlaat verstopt raakte, maar die kwam eruit als je liep.

Controleer bij het accelereren of er ergens lekte.
Succes