Hallo allemaal, ik heb een Renault Megane II Phase 2 uit 2008. Gisteren verscheen de melding "Elektronische storing". Ik heb alle functies van de auto gecontroleerd en die werken naar behoren. Ik ben ermee naar de garage gegaan; ze hebben de accu losgekoppeld, de contacten schoongemaakt en de melding en het waarschuwingslampje verdwenen. Maar na ongeveer 3 minuten rijden verscheen de melding opnieuw. Ik ben teruggegaan naar de garage, ze hebben een diagnoseapparaat gebruikt en na de controle was de melding verdwenen en het lampje uit. De controle wees op een storing in de remlichtschakelaar, maar de remmen werken prima. Ik ben de garage uitgelopen zonder de melding en het lampje uit, maar net als de vorige keer ging het na een tijdje weer aan. Ik kon niet terug naar de garage omdat ze met kerstvakantie gingen. Het vreemde is dat ik het probleem heb genegeerd om me geen zorgen te hoeven maken, en dezelfde dag ging het lampje vanzelf uit en verdween de melding.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of is dit iemand anders ook overkomen?
P.S. De accu is nieuw.
Hartelijke groeten en fijne kerstdagen!