Zoek MDM

Bulletin

vreemd geluid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17898 door handmatig-mechanisch
vreemd geluid Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik zou graag jullie mening willen weten over een geluid dat mijn auto maakt. Het is een Renault Scenic 2 met een 1.5dci-motor en 102.000 km op de teller. Sinds hij koud is, klinkt het bij het starten van de auto even als een klik, klik, net als de klepstoters, en na een tijdje verdwijnt het bijna. Dit gebeurt bij stationair toerental tot elk toerental.
Als hij warm is, en ik accelereer hard van 2000 naar 3000 toeren, hoor ik iets dat lijkt op een bel en een snelle maar heel zachte klik.
Wat vinden jullie ervan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17900 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vreemd geluid
injectieproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17912 door handmatig-mechanisch
Hoi maat, wat je zegt is niet erg specifiek, maar het lijkt erop dat de motor niet genoeg smering heeft. Je zou kunnen beginnen met het controleren van de oliedruk en kijken of je de juiste ponden hebt. Het is mogelijk dat de kleppen om deze reden kapot gaan. Groeten maat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17991 door handmatig-mechanisch
Nou, de waarheid is dat het voor mij klinkt als injectie, in ieder geval wat het doet rond de 2000 tot 3000 rv, omdat ik denk dat het begon nadat de distributieriem was vervangen en dat ik het zelf had vervangen met het gereedschap dat in de handleiding staat en dat als het was gemonteerd zoals in de handleiding staat, het leek alsof de motor kapot zou gaan vanwege het lawaai dat het maakte, dus laten we zeggen dat het één punt achter staat op wat het markeert en dat het overeenkomt met de markering die is gemaakt vóór de demontage en dat er sindsdien meer dan 10.000 km mee is gereden en dat het geen problemen heeft gegeven, ja, het geluid als het koud is, is als het koud is, ik ververs de olie elke 15.000 km samen met het filter en ik gebruik repsol 5w40

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18064 door handmatig-mechanisch
Weet je, ik denk dat je probleem is dat een van de hydraulische tacho's ontladen is en dat is het geluid bij lage snelheid. Als hij ontlaadt of niet goed oplaadt, maakt hij bij hoge snelheid een geluid. Het zou bijna moeten verdwijnen, maar het klinkt heel zwak.