Zoek MDM

Bulletin

Opel Corsa, alleen de 4e versnelling van de ventilator staat aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17841 door handmatig-mechanisch
Bij mijn Opel Corsa Top 100 uit 1999 werkt alleen de vierde versnelling van de ventilator, niet de eerste, tweede of derde. Bij de garage vertelden ze me dat het niet het relais was en dat het dashboard verwijderd moest worden. Wat is er aan de hand en wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17857 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa, alleen de ventilator staat in de 4e versnelling.
Hallo, u moet weten dat het paneel verwijderd moet worden, omdat het probleem de ventilatorregeling is, die beschadigd is. Dit is normaal, want na verloop van tijd raken de contacten die de stroom geleiden beschadigd. U hoeft alleen de oude regeling te vervangen door een nieuwe. :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18124 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa, alleen de ventilator staat in de 4e versnelling.
Het probleem kan liggen bij de weerstand die zich naast de ventilatormotor bevindt. Als de thermo-elektrische pomp het begeeft, werkt alleen de hoogste snelheid. Het probleem zit hem in de plaats waar deze weerstand zich bevindt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18140 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Ik ben het helemaal met IVACOMA eens.
De ventilator werkt alleen op de hoogste snelheid omdat dit de enige snelheid is die niet via de weerstand loopt; het is direct.
De oplossing is om de weerstand van de kachelventilator te vervangen.
Hiervoor hoeft u het dashboard niet te demonteren; verwijder gewoon het dashboardkastje en de bekleding van de voetenruimte van de passagier. Naast de ventilator vindt u een cilinder die lijkt op een accu, en dat is de defecte weerstand.
Probeer het bedieningspaneel van de kachel niet te demonteren, want dan gaat de bediening van de achterruitverwarming kapot en moet u het hele paneel vervangen. Een fortuin.

Met vriendelijke groet.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden - 12 jaar en 2 maanden geleden #42123 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem met de Opel Corsa : alleen de ventilator staat in de vierde versnelling.
Hallo.
Ik heb ook dit probleem. Ik heb een Opel Corsa 1.3 CDTI uit 2007, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de ventilatorweerstand, omdat ik het dashboardkastje heb verwijderd en hem nergens kan vinden. Als iemand dit probleem kent en me precies kan vertellen waar hij op mijn model gemonteerd zit, alvast hartelijk dank. Met vriendelijke

groet;)
Laatst bewerkt: 12 jaar 2 maanden geleden door .