Zoek MDM

Bulletin

Mechanisch probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1783 door handmatig-mechanisch
Mechanisch probleem Gepubliceerd door manual-mecanica
Stationair probleem met mijn Fiat Siena 1.6 8v uit 1998, van 1000 naar 1500 tpm, onstabiel. Ik heb de bougies en de bijbehorende kabels vervangen, de gasklepsensor, de stappenmotor, het luchtfilter, de filters van de elektro-injector, en niets. Als de motor koud is, is hij erg onstabiel totdat hij zichzelf enigszins corrigeert. Op de snelweg is het prima, maar in een file springt hij veel te langzaam. Ik zou graag advies krijgen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1808 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mechanisch probleem
Controleer de verdeler.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1812 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mechanisch probleem
De Siena moet per jaar E-OBD (On Board Diagnostics) hebben, en als je de kans had om dat te testen, zou je de storing iets nauwkeuriger kunnen vaststellen.

Aan de andere kant vermeld je het brandende diagnoselampje niet, wat me doet denken aan een lek in de luchtinlaat of een meetfout in de luchtmassameter of MAP-sensor (ik weet niet welke het is). Dit is niet ernstig genoeg om het storingslampje te activeren (maar zou wel zichtbaar zijn met de diagnose).

Om te controleren of het een lek in de luchtinlaat is, is de test heel eenvoudig: sluit de uitlaat af met een doek en tape, sluit de luchtinlaat achter het filter af met een andere doek en tape, en injecteer perslucht van NIET MEER DAN 0,5 BAR. Spuit zeepsop over alle slangklemmen en afdichtingen, en waar zich bellen vormen, is dit waar "ongeoorloofde" lucht binnenkomt.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1815 door handmatig-mechanisch
Antwoord van manual-mechanics over het onderwerp Mechanisch probleem
Ik ben vori en megabeat_1 erg dankbaar, de Siena heeft één injector. Als de injector wat vuil zou zijn, zou hij het in de hoge versnelling ook begeven, maar dat gebeurt niet. Evenzo, als een of beide bobines defect zijn, zal dit in zowel de hoge als de lage versnelling zichtbaar zijn. Zo niet, geef me dan advies. Wat de verdeler betreft, ik denk niet dat die er een heeft. Die van Megabeat_1 is betrouwbaarder. Ik zal kijken wanneer ik de test kan uitvoeren. Ik heb de distributieriem vervangen en die was een beetje uitgerekt, maar er is niets veranderd. Bedankt voor je hulp.