Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Expert Radiatorventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17797 door handmatig-mechanisch
Peugeot Expert Radiatorventilator Gepubliceerd door manual-mecanica
Symptomen:

Peugeot Expert HDI 1900 9 zitplaatsen

1. Oververhitting alleen bij zeer lange stops, zoals in de hoofdstad

. 2. De radiatorventilator slaat niet aan wanneer de ingestelde temperatuur is bereikt en 100% bereikt

. 3. Wanneer de airconditioning is aangesloten, wordt de elektrische ventilator wel geactiveerd
om de auto te koelen.

4. Mijn vraag is: welk relais activeert de elektrische ventilator wanneer de airconditioning niet werkt?

En als het het relais zou kunnen zijn, op welke positie in de auto zou het zich dan moeten bevinden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17805 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Expert Radiator Fan
Het is een Peugeot. Als dat zo is, moet je het voorste masker verwijderen waar de snorharen zitten. Daarachter zit een 5-pins groen relais.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden - 14 jaar en 10 maanden geleden #17812 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.
Het is inderdaad een Peugeot.
Met frontkap bedoel je dan de kap waar de ventilator in zit om hem aan de radiator te bevestigen? Ik denk dat ik het begrijp. Volgens wat ik heb kunnen vinden, heeft dit systeem een regeleenheid en drie relais. Weet je iets over de route van dit circuit en de componenten ervan? Ik heb het forum doorzocht, maar heb hierover niets gevonden.
Ik zal de status van het relais controleren en dan een reactie plaatsen. Nogmaals hartelijk dank.
Laatst bewerkt: 14 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17817 door handmatig-mechanisch
Het masker waar ik het over heb, is dat je voor het voertuig staat, tussen de twee koplampen. Er zit een klein masker vast met twee bouten van tien. Je haalt ze eraf en maakt ze los en daar heb je het. Het is een soort plastic rooster dat helemaal doorloopt tot aan de plek waar de motorkap opengaat. Ja meneer, het heeft inderdaad drie relais, maar er is er maar één die de ECU aanstuurt. Probeer deze eens waar ik het over heb. Als het goed is, werkt de ECU misschien niet goed. Ik installeer over het algemeen een apart systeem op dit soort voertuigen. Dat is niet ingewikkeld en het schakelt de elektrische ventilator automatisch in en uit. Dat is niet ingewikkeld. Als je geen oplossing kunt vinden, laat het me dan weten en ik zal je vertellen hoe je het moet doen. Bij sommige modellen wordt het namelijk aangestuurd door de BCI en is het lastig te repareren, maar ik denk dat ze dat in Spanje doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #22356 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, vergeef me mijn vertraging, aangezien het niet zo warm was, warmde de auto verrassend genoeg niet op, tenzij ik de hoofdstad binnenreed en tijdens een lange stop, in dit geval zette ik de airconditioning aan en regelde ik de temperatuur. Nu het warm weer was, had ik geen andere keuze dan hem te pakken te krijgen. Het was zo simpel als het vervangen van de thermostaat. Misschien omdat hij half dicht was, registreerde de sensor de temperatuur niet goed omdat het water niet circuleerde. De waarheid is een raadsel, maar het probleem werd opgelost door simpelweg de thermostaat in de cilinderkop te vervangen. Het uiterlijk van de beschadigde thermostaat was normaal, hij was volledig dicht. Heel erg bedankt voor alles.