Zoek MDM

Bulletin

Grand Crabban-transmissie oververhit en defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17633 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, sinds een paar dagen begint mijn busje uit '98 met een 3.3-motor en een 604-transmissie te haperen. Als ik stop, duurt het een paar seconden voordat ik in de eerste versnelling kom en de achteruitversnelling schakelt niet in. Dit gebeurt wanneer de motor zijn normale opwarmtemperatuur heeft bereikt. Ik heb de olie en het filter, de snelheidssensoren en de solenoïdekast al vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Kunt u mij helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17639 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Grand Crabban-transmissie oververhit en defect
Hallo.
Nu alles al geregeld is, is mijn vraag of er een motorstoringslampje op de transmissiecomputer brandt. Het is waarschijnlijk een beveiligingssysteem in de ECU om een ernstige storing te voorkomen. Als het probleem optreedt terwijl de motor warm is, kan het zijn dat de turbine niet genoeg druk levert en het systeem blokkeert. Wacht niet tot het vanzelf verdwijnt, maar controleer je transmissie.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18319 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Grand Crabban-transmissie oververhit en defect
HARTELIJK BEDANKT VOOR UW ANTWOORD EN IK ZEG JE DAT ZE HET AL GECONTROLEERD HEBBEN EN DAT ER BLIJKBAAR NIETS AAN DE HAND IS. WAT IK HEB GEMERKT IS DAT DE TEMPERATUURINDICATOR NIET BEWEEGT, DAT WIL ZEGGEN DAT ALS DE TEMPERATUUR STIJGT, HET SCHAKELEN EN DE ACHTERUITRIJDING GOED WERKEN EN ALS DE NAALD NORMAAL IN DE HALF BLIJFT, GAAT HIJ NIET OMHOOG OF OMLAAG, OOK AL IS DE TEMPERATUUR IN DEZE GEBIEDEN IN MEXICALI ZEER LAAG, BEWEEGT DE NAALD NIET EN TREEDT DE FOUT OP.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18982 door handmatig-mechanisch
:lachen: DAT IS MIJ OVERKOMEN. CONTROLEER DE PAKKING VAN DE SOLENOÏDEMODULE. DIE BREEKT. ALS IE IN ORDE IS, IS IE KAPOT. DE ALUMINIUM HOOFDRUM IS GEBROKEN EN BIJ VERHITTING GAAT ER KRUKKEN EN LEKT, EN BESCHERMT ZICHZELF.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18999 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedenavond. Veel van deze units gaan om dezelfde reden kapot. Wat u kunt doen, is een extra koeler installeren en deze scannen, aangezien deze in de routine- of beschermingsmodus gaat, en de koppelingsbel controleren, aangezien deze gebarsten is en alle druk afgeeft en niet meer schakelt. B)