Zoek MDM

Bulletin

VW Gol 98 motorproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1756 door handmatig-mechanisch
VW Gol 98 motorproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Gol uit '98 en ik krijg hem niet aan de praat. We hebben de distributieriem en alle slangen van het koelsysteem vervangen, evenals de temperatuursensoren. We hebben hem gestart, maar 's ochtends heeft hij moeite met starten, en als hij dat wel doet, is het stationair toerental wat instabiel. We hebben geprobeerd hem af te stellen met een spuitpistool, maar als we accelereren, zuigt en schokt hij. Ik weet niet wat ik verder moet doen. We hebben de IAC-klep al vervangen, maar niets, het is nog steeds hetzelfde. :cry:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1765 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Gol 98 motorproblemen
Mogelijk heeft u een losse of gebroken inlaatbuis en heeft u dit niet opgemerkt, omdat deze lucht lijkt aan te zuigen zonder dat de flowmeter dit meet. Dit leidt tot een armer mengsel, waardoor koude starts en acceleraties extreem moeilijk worden. Het heeft niets te maken met de distributieriem, want als deze een tand mist, start de riem de motor niet.

Het zou fijn zijn als u ons kon vertellen welk type motor uw Golf heeft (AAJ AAE) 1.8 16V of 8V, en of deze een elektronisch gasklephuis heeft of juist een gaskabel, want die kunnen soms problemen veroorzaken.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.