Zoek MDM

Bulletin

VW GOL 1.8 THERMOSTAATPROBLEMEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #17559 door handmatig-mechanisch
Problemen met de thermostaat van de VW GOL 1.8. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Goedemiddag, heren.
Ik schrijf u opnieuw omdat ik problemen heb met de thermostaat van mijn VW Gol. Ik wil hem zelf vervangen, maar de monteur zegt dat het systeem ontlucht moet worden om alle lucht uit de motor te verwijderen. Wat houdt dit in? Moet ik hem zelf vervangen of kan ik het beter aan de monteur overlaten?
Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #17563 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW GOL 1.8 THERMOSTAATPROBLEMEN
Hallo, als je de thermostaat vervangt, loopt de radiator leeg. Vervang de thermostaat en vul de radiator opnieuw. Wacht tot het niveau iets is gedaald en voeg dan nog wat koelvloeistof toe. Start de motor en zodra deze draait, zal het niveau verder dalen. Vul de radiator niet helemaal tot de rand, maar tot het aangegeven maximum.
Dat is alles. Succes! Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #17566 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW GOL 1.8 THERMOSTAATPROBLEMEN
Je kunt het zelf doen, maar houd er rekening mee dat je het systeem moet ontluchten (de lucht uit het circulatiesysteem van de motor verwijderen). Raadpleeg bij twijfel de handleiding of ga naar een betrouwbare monteur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #17581 door handmatig-mechanisch
Heren, hartelijk dank voor uw bijdragen. Ik zal uw aanbevelingen opvolgen. Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #17650 door handmatig-mechanisch
Om het koelsysteem te ontluchten, vult u het reservoir met water en start u de auto. Voeg beetje bij beetje water toe als het niveau daalt, maar draai de dop van het reservoir er niet op. Wacht tot de koelventilator drie keer is aangeslagen, zet de auto dan uit en wacht een paar minuten of laat hem tot de volgende ochtend staan. Controleer het niveau en vul indien nodig bij. Het is heel eenvoudig.