Zoek MDM

Bulletin

OVERSCHAKELEN NAAR STUURBEKRACHTIGING OP EEN TOYOTA FJ40

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17313 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn naam is Hernan Jimenez. Ik heb net een Toyota Land Cruiser FJ40 uit 1980 gekocht met een 2F-motor en ik wil de stuurbekrachtiging vervangen. Ik heb advies nodig over hoe ik dit het beste kan doen en wat de meest geschikte methode is. Is het veilig om deze aanpassing te maken? Alvast hartelijk bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17315 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Een Toyota FJ40 ombouwen naar stuurbekrachtiging
Die aanpassing is geen probleem, maar je moet wel een stuurbekrachtigingssysteem en een bijbehorende pomp vinden. Houd rekening met de fuseekogels. Je moet een steun voor de pomp maken en een langere riem kopen zodat deze het stuursysteem, de leidingen en alles kan aandrijven. Zoek er een die je kunt vergelijken met degene die je nu hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17321 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Een Toyota FJ40 ombouwen naar stuurbekrachtiging
Oké, heel erg bedankt. Dit forum is ontzettend behulpzaam. Nog een paar vragen: weet je misschien wat de beste optie is om de stuurbekrachtiging te vervangen? Zijn er speciale modellen die daarvoor geschikt zijn? Een vriend vertelde me dat het beter is om de originele stuurbekrachtiging te behouden, omdat deze auto's gemaakt zijn voor offroadgebruik en veel te verduren krijgen. Stuurbekrachtiging zou de besturing erg zwak maken. Ik zou graag je mening hierover horen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17324 door handmatig-mechanisch
Het is niet dat ze het stuur zwakker maken, maar eerder dat ze erg gevoelig zijn. Met handmatige besturing moet je het stuur stevig vasthouden om te draaien, terwijl je met stuurbekrachtiging met één hand kunt sturen. Afhankelijk van waar je de Jeep voor wilt gebruiken, zul je je moeten aanpassen, maar het is een kwestie van wennen. Ik raad je aan om eerst te kijken naar vergelijkbare Toyota-modellen om te zien of ze compatibel zijn. Over het algemeen hebben nieuwere modellen van hetzelfde voertuig stuurbekrachtiging en hoef je mogelijk minder aanpassingen te doen omdat ze vergelijkbare afmetingen hebben.