Zoek MDM

Bulletin

OVERSCHAKELEN NAAR STUURBEKRACHTIGING OP EEN TOYOTA FJ40

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17313 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn naam is Hernan Jimenez. Ik heb zojuist een Toyota Land Cruiser FJ40 uit 1980 gekocht met een 2F-motor en ik wil de stuurinrichting veranderen naar hydraulisch. Ik heb advies nodig over hoe ik dit moet doen en wat de beste manier is om dit te doen. Is het veilig om deze verandering door te voeren? Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17315 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurbekrachtiging vervangen op een Toyota FJ40
Die aanpassing is geen probleem, maar je moet wel een stuurbekrachtiging en een pomp vinden. Houd rekening met de uiteinden van de besturing. Je moet een steun voor de pomp bedenken en een langere elementriem kopen, zodat hij de besturing, leidingen en alles kan dragen. Zoek er in de tussentijd gewoon eentje om te vergelijken met degene die je hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17321 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurbekrachtiging vervangen op een Toyota FJ40
Oké, heel erg bedankt, dit forum is ongelooflijk nuttig. Nog een paar dingen: weet je wat de beste optie is om de besturing te veranderen, een speciaal model? En een vriend vertelde me dat het beter is om de originele besturing te behouden, omdat deze auto's gemaakt zijn voor de bergen, waar ze veel te verduren krijgen, en het vervangen van de hydraulische besturing de besturing erg zwak maakt. Ik zou je reactie hierover op prijs stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17324 door handmatig-mechanisch
Het is niet dat ze het zwak laten, maar eerder dat ze erg gevoelig zijn, met de handmatige besturing moet je stevig op het stuur blijven zitten om te kunnen draaien, aan de andere kant met de hydraulische besturing moet je met één hand draaien, afhankelijk van waarvoor je de jeep wilt gebruiken, dat is wat je moet doen, maar het is gewoon een kwestie van gewoonte, ik raad je aan om te beginnen met kijken naar dezelfde Toyota-modellen om te zien of ze compatibel zijn, over het algemeen heeft hetzelfde voertuig in nieuwere modellen de hydraulische besturing en misschien hoef je niet zoveel aanpassingen te doen omdat ze vergelijkbare afmetingen hebben