Zoek MDM

Bulletin

dynamo's en opladen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17200 door handmatig-mechanisch
dynamo's en opladen Gepubliceerd door manual-mecanica
Vandaag had ik dit probleem. Mijn vriend heeft een VW Pointer uit 2009 en heeft een compleet en zeer krachtig audiosysteem geïnstalleerd. Dit verhoogde het stroomverbruik. Na meer dan een jaar begon de auto, zoals verwacht, te haperen. De vraag is: hoe los ik dit probleem op? Is er een alternatief dat in dit geval kan worden gebruikt, of wat raadt u aan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17207 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: dynamo's en opladen
Er zijn veel dynamo's en elke dynamo kan in elk voertuig worden geïnstalleerd. Hij past zich alleen aan, maar dit zal u helemaal niet helpen, omdat alle dynamo's, ongeacht de grootte, maximaal 14,5 volt leveren. Als er meer wordt geleverd, kunt u de elektrische installatie beschadigen. Wat u kunt doen, is de accu vervangen die langer dan twee jaar is geïnstalleerd en bij zeer grote audioapparatuur of een hoog verbruik zal deze nog verder verslechteren. U kunt ook een stroomaccumulator installeren om de huidige belasting van de voeding naar de nieuwe apparatuur te behouden of een aparte accu voor dit doel installeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17215 door handmatig-mechanisch
Nou, ik vroeg naar de dynamo, want voor zover ik weet klopt je antwoord: alle dynamo's leveren 14 volt, maar het probleem is dat ze slechts een bepaalde hoeveelheid ampère produceren, wat nodig is voor het voertuig. Bij het installeren van audioapparatuur is echter ampère vereist, daarom wil ik deze vervangen door een exemplaar dat meer ampère produceert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17219 door handmatig-mechanisch
Als alle dynamo's 14,5 leveren, maar vanuit dezelfde dynamo-uitgang, maar in de accu een andere spanning wordt gemeten, kan dit 13,7 zijn. Het verschil is behoorlijk groot vanwege zekeringen, versleten kabels, enz. Als je de stereo aanzet en een voltmeter op de accu plaatst, zul je zien dat hoe harder je het volume zet, hoe lager de spanning wordt bij accelereren. Advies: vervang de accu door een krachtigere, er zijn kleine exemplaren en sluit een #8 stroomkabel aan van de dynamo naar de accustroomkabel. Je zult zien dat de spanning minder daalt met de apparatuur aan en dat de licht-, airco- en andere prestaties verbeteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17226 door handmatig-mechanisch
Voor dit soort geluidsapparatuur moet u, naast een goede accu en een goede dynamo, ook een elektrische condensator installeren om het elektrische veld te verminderen en op peil te houden, zodat het systeem niet doorbrandt of overbelast raakt. In het ergste geval zit u met een lege accu, wat het meestvoorkomende geval is. Zodra al deze componenten zijn geïnstalleerd, hebt u genoeg geluid om ramen uit te blazen.:lachen:

Met vriendelijke groet!!!