Zoek MDM

Bulletin

dynamo's en opladen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17200 door handmatig-mechanisch
Dynamo's en laadsystemen. Uitgegeven door manual-mecanica
Vandaag stuitte ik op dit probleem. Mijn vriend heeft een Volkswagen Pointer uit 2009 en heeft er een compleet en zeer krachtig audiosysteem in laten bouwen, waardoor het stroomverbruik van de auto flink is toegenomen. Na ruim een ​​jaar begon de auto, zoals verwacht, mankementen te vertonen. Mijn vraag is: hoe kan ik dit probleem oplossen? Is er een dynamo die in dit geval gebruikt kan worden, of wat raden jullie aan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17207 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: dynamo's en opladen
Er zijn veel verschillende dynamo's verkrijgbaar en elke dynamo kan in elk voertuig worden geïnstalleerd; hij moet alleen worden aangepast. Dit zal u echter niet helpen, want ongeacht de grootte leveren alle dynamo's maximaal 14,5 volt. Het leveren van meer spanning kan het elektrische systeem beschadigen. Wat u wel kunt doen, is de accu vervangen, die waarschijnlijk ouder is dan twee jaar en nog sneller slijt met een groot audiosysteem of andere apparatuur met een hoog stroomverbruik. Als alternatief kunt u een extra accu installeren om de stroomvoorziening van de nieuwe apparatuur te garanderen, of zelfs een aparte accu speciaal voor dit doel plaatsen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17215 door handmatig-mechanisch
Nou, ik vroeg naar de dynamo omdat, voor zover ik weet, uw antwoord correct is: alle dynamo's leveren 14 volt. Maar het probleem is dat ze alleen genoeg stroomsterkte leveren voor de auto, terwijl je bij het installeren van een audiosysteem meer stroomsterkte nodig hebt. Daarom wil ik hem vervangen door een dynamo die meer stroom levert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17219 door handmatig-mechanisch
Als alle dynamo's 14,5V leveren, maar de spanning bij de accu verschilt (bijvoorbeeld 13,7V), dan is dat een significant verschil. Dit kan worden veroorzaakt door defecte zekeringen, versleten bedrading, enzovoort. Als u de stereo aanzet en een voltmeter op de accu aansluit, zult u zien dat hoe hoger het volume, hoe meer de spanning daalt wanneer u gas geeft. Aanbeveling: vervang de accu door een accu met een hogere capaciteit (deze zijn ook verkrijgbaar in kleinere maten) en sluit een 8-gauge startkabel aan van de dynamo naar de startkabel van de accu. U zult merken dat de spanning minder daalt wanneer de stereo aan staat en dat de verlichting, airconditioning, enzovoort, beter werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17226 door handmatig-mechanisch
Voor dit type geluidssysteem heb je, naast een goede accu en dynamo, ook een elektrische condensator nodig. Deze verlaagt het elektrische veld en houdt het op het juiste niveau, zodat het systeem niet doorbrandt, overbelast raakt of, in het ergste geval, de accu leegloopt – wat het meest voorkomende probleem is. Zodra al deze componenten geïnstalleerd zijn, heb je meer dan genoeg geluid om de ramen eruit te blazen:lachen:

! Proost!