Zoek MDM

Bulletin

wijzigingen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17182 door handmatig-mechanisch
Wijzigingen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, dit is mijn vraag van een conferentie die we op school hadden over het aanpassen van auto's voor dragracen. De spreker noemde een onderwerp dat "stroking" heette en ik begreep alleen dat het ging om een aanpassing van de rotatieverhouding tussen krukas en nokkenas. Door tijdgebrek kon hij mijn vraag echter niet beantwoorden: Wat is "stroking"? Weet iemand het? Bij voorbaat hartelijk dank, vrienden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17190 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Modificaties
Slag staat bekend als de verbetering van een motor, hetzij door het veranderen van componenten of door aanpassingen aan de motor zelf (structuur). Er zijn veel manieren om dit soort transformaties uit te voeren, het hangt af van het voertuig dat u bezit of wilt aanpassen en hoeveel geld u heeft, maar in principe is het de aanpassing van een motor. Elke verandering aan de structuur of aanpassing van componenten verhoogt het vermogen. De verandering in de verhouding van de krukas- versus nokkenasrotatie is onwaarschijnlijk; deze is altijd 2 op 1, en u kunt hier niets aan doen, behalve hem tot het uiterste laten werken, maar deze verhouding verandert niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17199 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Modificaties
Hartelijk dank, mijn vriend, dank je wel dat je mijn twijfel hebt opgehelderd. Nu weet ik dat het mijn fout was en dat ik het verkeerd heb gehoord door gebrek aan aandacht.