Zoek MDM

Bulletin

wijzigingen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17182 door handmatig-mechanisch
Aanpassingen gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een vraag. Op een conferentie op school over het modificeren van auto's voor dragracen, noemde de spreker iets dat "estroquear" heet (het draaien van de krukas). Ik begreep alleen dat het een aanpassing is van de rotatieverhouding tussen de krukas en de nokkenas, maar ik had niet genoeg tijd om mijn vraag te laten beantwoorden. Wat is "estroquear" precies? Weet iemand dat? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17190 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: aanpassingen
Het optimaliseren van de slag van een motor staat bekend als het verhogen van het vermogen, door componenten te vervangen of de motor zelf (structuur) aan te passen. Er zijn veel manieren om dit soort aanpassingen te doen, afhankelijk van het voertuig dat je bezit of wilt aanpassen en je budget, maar in principe is het een motoraanpassing. Elke structurele verandering of aanpassing van componenten zal het vermogen verhogen. Het veranderen van de rotatieverhouding tussen de krukas en de nokkenas is onwaarschijnlijk; deze is altijd 2:1 en daar kun je niets aan doen, behalve de motor tot het uiterste drijven, maar deze verhouding verandert niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17199 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: aanpassingen
Hartelijk dank, mijn vriend, dank je wel dat je mijn twijfel hebt opgehelderd. Nu weet ik dat het mijn fout was en dat ik het verkeerd heb gehoord door gebrek aan aandacht.