Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Boxer start niet als hij warm is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17159 door handmatig-mechanisch
Peugeot Boxer start niet als hij warm is. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Peugeot Boxer 2.8 HDi uit 2000. Het probleem is dat hij perfect start, maar als hij warm is en ik hem stop, start hij pas weer als hij koud is. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Hij heeft geen luchtinlaten, de accu is in orde, de gloeibougies zijn in orde en hij start prima. Met vriendelijke groet, bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17176 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Peugeot Boxer start niet als hij warm is
Ik denk dat je de motor moet controleren, het zou de watertemperatuursensor kunnen zijn, groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Peugeot Boxer start niet als hij warm is
Hallo, laten we eens kijken of ik je kan helpen met de storing waar je het over hebt. Het is waarschijnlijk een defecte injector; de diesel stroomt terug naar de tank.
Als er een defecte injector in een common-railsysteem zit, start het beter als het koud is dan als het warm is, en met een injectortester kun je direct vaststellen welke injector niet goed werkt. Ik hoop dat dit helpt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17747 door handmatig-mechanisch
Hoi maat, precies hetzelfde gebeurde ons in de werkplaats met een Mercedes Sprinter uit 2008. Het was de startmotor, of eigenlijk de startmotor, die bij warme motor niet zo hard ronddraaide als een dieselmotor nodig heeft om te starten. Kijk of hij bij koude motor net zo hard ronddraait als bij warme motor. Ik weet dat het niet erg logisch klinkt, maar dat was de reden. Nieuwe startmotor en het probleem was opgelost... Groeten maat!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17757 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik deel dezelfde mening als mijn OMC ELECTRO forumcollega.