Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Boxer start niet als hij warm is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17159 door handmatig-mechanisch
Peugeot Boxer start niet als hij warm is. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Peugeot Boxer 2.8 HDI uit 2000. Het probleem is dat hij perfect start, maar zodra hij warm is en ik hem uitzet, start hij pas weer als hij koud is. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Hij heeft geen luchtinlaten, de accu is goed, de gloeibougies zijn goed, de startmotor is goed, enzovoort. Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17176 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Peugeot Boxer start niet als hij warm is
Ik denk dat je de motor moet controleren; het zou de watertemperatuursensor kunnen zijn. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #17746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Peugeot Boxer start niet als hij warm is
Hallo, ik zal kijken of ik je kan helpen. Het probleem dat je beschrijft, wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een defecte injector; de dieselbrandstof stroomt terug in de tank.
Bij een defecte injector in een common rail-systeem start de motor beter als hij koud is dan wanneer hij warm is. Een injectortester kan het probleem snel opsporen. Ik hoop dat dit helpt. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #17747 door handmatig-mechanisch
Hé man, wij hadden precies hetzelfde probleem in de garage met een Mercedes Sprinter uit 2008, en het bleek de startmotor te zijn. Als de motor warm was, draaide hij niet met de snelheid die een dieselmotor nodig heeft om te starten. Controleer of hij op dezelfde manier draait als hij koud is als wanneer hij warm is. Ik weet dat het niet erg logisch klinkt, maar dat was de oorzaak. Een nieuwe startmotor loste het probleem op. Bedankt man!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #17757 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik deel dezelfde mening als het andere lid van het OMC ELECTRO-forum.