Zoek MDM

Bulletin

Nissan Micra 1.5d gx-motor stopt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17137 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.
In maart heb ik het probleem al eens aangekaart, maar toen het warmer werd, was het minder erg. Nu het weer koud is, is het probleem echter weer veel erger geworden.
Het probleem is dat de auto moeilijk start bij koud weer; eenmaal gestart, werkt hij de rest van de dag prima.
Het grootste probleem (het is de auto van mijn vriendin) is dat ze, nadat ze hem gestart heeft, ongeveer vijf minuten bezig is met warmdraaien. Het is haar al een paar keer overkomen dat de auto afsloeg terwijl ze op de ringweg reed.
Een ander probleem is dat de motor niet vanzelf afslaat; je moet hem handmatig uitzetten.
Elektrisch probleem is uitgesloten.
Het probleem zit hem in de magneetklep van de brandstofpomp.
Ik kan de pomp wel vinden, maar ik weet niet welke magneetklep het is om er iets aan te doen. Ik heb vandaag foto's van de motor gemaakt.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie me kunnen helpen de magneetklep te vinden of me kunnen helpen met het probleem; alle hulp is welkom.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Nissan Micra 1.5d gx motor blijft draaien
Probeer eerst iets simpels: sluit de stroomtoevoer van de pomp, oftewel de plusdraad, rechtstreeks aan op het contactslot of op een zekering die door het contact wordt bekrachtigd en niet doorslaat wanneer de motor start. Controleer alles goed; wanneer je het contact uitzet, zou de pomp direct moeten stoppen. Mogelijk is er een probleem met het contactslot.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17460 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Nissan Micra 1.5d gx motor blijft draaien
Hallo.
Ik weet wat er mis is met de auto en ik wil graag uw advies vragen, want ik zit met een groot dilemma.
Het probleem met het niet starten en afslaan wordt veroorzaakt door lucht in het brandstoffilter; de monteur kan dat voor €40 verhelpen. Dat is geen probleem.
Het probleem is dat de motor niet afslaat; dat is het echte probleem. De brandstofafsluitklep is defect, maar om die te vervangen, moeten de brandstofpomp en de distributieriem worden verwijderd. Met andere woorden, de monteur raadt aan om niet alleen de klep, maar ook de distributieriem, poelies, lagers en waterpomp te vervangen – dat kost ongeveer €600.
Heeft u suggesties? Het probleem is dat om bij de klep te komen, de startonderbreker die aan de pomp vastzit, verwijderd moet worden en de bouten moeten worden uitgeboord, maar de boor past niet.
Hoe kan ik voorkomen dat ik zoveel geld uitgeef?
De auto is van mijn vriendin en we willen dat hij nog een paar jaar meegaat.
Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17490 door handmatig-mechanisch
Installeer een brandstofafsluitklep die je vanuit de cabine kunt bedienen om het voertuig te stoppen. Ik weet niet hoeveel dat in Spanje kost, maar hier in Chili is het niet erg duur. Nou ja, hier is de arbeid erg slecht betaald.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17497 door handmatig-mechanisch
Maar dat lost het probleem niet op, want de motor slaat wel af als de dieselbrandstof van de magneetklep naar de pomp opraakt, maar bij het starten zit er lucht in het systeem en slaat de motor niet aan.