Zoek MDM

Bulletin

Nissan Micra 1.5d gx-motor stopt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17137 door handmatig-mechanisch
Nissan Micra 1.5d gx motor stopt niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik vertelde jullie over het probleem dat ik in maart had, maar hij startte gewoon niet meer zo vaak (door de hitte). Nu het koud is, is het probleem weer verergerd.
Het probleem was dat de auto moeite heeft met starten als het koud is. Als je hem eenmaal gestart hebt, heb je de hele dag geen problemen meer.
Het grootste probleem (het is de auto van mijn vriendin) is dat als hij eenmaal gestart is, ze vijf minuten bezig is met opwarmen, maar ze heeft het al eens meegemaakt op dagen dat ze de ringweg op reed en afsloeg. Het andere probleem
is dat de motor niet uit wil; hij moet afgeslagen worden.
Elk elektrisch probleem is uitgesloten.
Het probleem zit in de dieselmagneetklep of de pomp.
Ik heb de pomp gevonden, maar ik weet niet welke magneetklep het is, zodat ik hem kan repareren. Ik heb vandaag foto's van de motor gemaakt.
Laten we eens kijken of je hem voor me kunt vinden, of of je me kunt helpen met het probleem, want ik sta open voor alle hulp.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Micra 1.5d gx motor stopt niet
Probeer eerst iets eenvoudigs: sluit de voeding van de pomp aan, dat wil zeggen de positieve kabel, rechtstreeks op de plaat of op een zekering die wordt gevoed door het contact en die niet doorslaat bij het starten. Zet de pomp aan en alles wat daarbij hoort. Als u het contact verwijdert, zou de pomp onmiddellijk moeten stoppen. Het kan zijn dat de plaat een probleem heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17460 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Micra 1.5d gx motor stopt niet
Hallo,
ik weet wat er mis is met de auto en ik wil graag uw advies vragen, want ik zit met een serieus dilemma.
Het probleem dat de auto niet start en afslaat, komt doordat er lucht via het brandstoffilter naar binnen komt. De monteur heeft het voor € 40 voor me gerepareerd. Dus er is geen probleem.
Het probleem dat de motor niet afslaat, is het grootste probleem. De stopsolenoïde is defect, maar om die te vervangen, moet je de pomp en vervolgens de distributieriem verwijderen. Met andere woorden, de monteur adviseert om de solenoïde te vervangen, samen met de distributieriem, poelies, lagers en waterpomp, wat ongeveer € 600 kost.
Heeft u ideeën? Het probleem is dat je om bij de solenoïde te komen het startblokkeringssysteem dat aan de pomp vastzit, moet verwijderen en de bouten moet boren, en de boor past niet.
Hoe kan ik zoveel geld besparen?
De kinderwagen is van de bruid en we wilden dat hij nog een paar jaar meeging.
Met vriendelijke groet en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17490 door handmatig-mechanisch
Installeer een brandstofafsluiter die je vanuit de cabine kunt bedienen om het voertuig te stoppen. Ik weet niet hoeveel dat in Spanje zou kosten, maar hier in Chili is het niet erg duur. Tja, arbeid wordt hier erg slecht betaald.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17497 door handmatig-mechanisch
Maar daarmee is het probleem niet opgelost, want de motor slaat af als de diesel vanuit het magneetventiel naar de pomp op is. Maar als de motor start, zit er lucht in en start hij niet.