Zoek MDM

Bulletin

Problemen met het airbaglampje dat constant brandt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17096 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb problemen met het airbaglampje dat constant brandt in mijn Renault Mégane. Hij is 4 jaar oud en de boordcomputer geeft aan dat ik de airbag moet controleren. Ik wil graag weten wat ik moet doen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17104 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het airbaglampje dat permanent brandt
Probeer de kabels onder de stoelen los te koppelen en weer aan te sluiten, altijd met het contact uit. Als het contact niet uitgaat wanneer je het weer aanzet, breng het dan naar een monteur en laat het controleren met een diagnosetool. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17105 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het airbaglampje dat permanent brandt
Het eerste wat je moet weten, is dat je geen airbag hebt als het lampje brandt. Controleer eerst de auto om te zien welke airbagstoring er wordt aangegeven. Als je met het lampje aan naar de APK gaat, kom je niet door de keuring. Als je het probleem niet wilt oplossen, moet je het dashboard demonteren en het lampje afdekken. De APK-keurmeesters kunnen je niet terugsturen, zelfs niet als ze de voorcontrole niet uitvoeren. Ze controleren alleen of het lampje uit is, maar je weet al dat je geen airbag hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17125 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik zal eens kijken of ik geluk heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17129 door handmatig-mechanisch
Geo, ik heb net het lampje uit mijn auto gehaald en toen ik voor de APK was, vroegen ze me waarom het lampje niet aangaat als ik het contact aanzet. Ik ben dus niet door de APK gekomen.