Zoek MDM

Bulletin

Ik moet de diameter van een stuk weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17053 door handmatig-mechanisch
Ik moet de diameter van een onderdeel weten. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo mensen, kijk, ik ben bezig met een route naar de woestijn van Merzouga in Marokko, waar ik het geweldig naar mijn zin heb met het duinenrijden in het woestijnzand met mijn Rexton... gelukkig gaat alles perfect, geen ongelukken of incidenten behalve een krukaskeerring die los is geraakt (specifiek die aan de kant van de versnellingsbak), dus ik heb de afgelopen 3 dagen gewacht om de motorolielekken in de gaten te houden die door dit defect worden veroorzaakt, voor de rest is alles geweldig... het probleem is dat ik geen handleiding kan vinden waar ik de diameter van deze keerring kan vinden, want hier in Marokko kan ik alleen genoegen nemen met 3e klas werkplaatsen waar ze alles zelf in handen krijgen... geen officiële dealers en dat soort dingen lol, dus als iemand me kan vertellen wat de diameter is, zou ik zo dankbaar zijn als ik wat ruimte in mijn Rexton zou overlaten voor de volgende reis, de duinen zijn het leukste aan 4x4 Serieus, mijn Rexton lijkt meer op een Barca dan op een auto, haha, en ik wil niet nog eens 4 terug naar Spanje moeten dagen. Als ik dat onderdeel niet krijg, moet ik snel terugkomen...
Proost en bedankt.:( :woohoo: :gek:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17072 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik moet de diameter van een onderdeel weten.
Oké, ik denk niet dat je een paar dagen probleemloos met de auto zult rijden. Er zal een druppeltje uitvallen of het zal lekken. Het kan zelfs zo zijn dat je de storing al had en het niet eens hebt gemerkt. Maar ik raad je af om hem in Marokko uit elkaar te halen, want dan zit je daar een maand vast in afwachting van een keerring die je in Spanje van de ene op de andere dag zou hebben. Dat is vrijwel zeker. Houd gewoon het oliepeil in de gaten. Er zijn zelfs reparateurs van keerringen zoals Win die ze in de olie gieten en zo het verlies beperken. Groeten en veel plezier.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17092 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik moet de diameter van een onderdeel weten.
Oké, en goed, wat je zegt is wat ik doe: het oliepeil controleren en bijvullen, hoewel niet veel omdat het verlies klein is zoals je zegt... Hoe dan ook, ik ben zo terug, dus ik zal het zegel bij mijn officiële werkplaats opvragen, hoewel ik niet denk dat het 2 dagen zal duren jjejeej... ze zijn nogal incompetent, dat verzeker ik je...
.. Hoe dan ook, ik waardeer het antwoord enorm,
.. Ik raad een avontuur als dit aan aan liefhebbers van 4x4's, en ik wil graag weten dat het niet nodig is om een volledig uitgeruste terreinwagen te hebben, alleen een tussenbak en een goede motor en natuurlijk een paar vrienden met een paar extra voertuigen... en 350 euro, heel betaalbaar...
.. als iemand wil dat ik een route naar Merzouga maak, vraag het dan maar... hotels, tracking, etc...
gezondheid en geluk