Zoek MDM

Bulletin

1989 AUDI V8 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1705 door handmatig-mechanisch
1989 AUDI V8 start niet Geplaatst door manual-mecanica
Kan iemand mij helpen het probleem met mijn Audi te vinden? Hij start en als ik hem een paar minuten na het starten uitzet, kan ik hem pas weer starten na een lange wachttijd, of als ik hem laat draaien, stopt hij soms na een tijdje vanzelf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1717 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi V8 uit 1989 start niet
Hallo IF, welkom op het forum. De waarheid is dat je niet veel informatie over je auto geeft om het probleem volledig te begrijpen. Maar als ik me niet vergis, had die auto een Bosch KE-jetronic brandstofinjectiesysteem, en de storing zit mogelijk in de weerstandsthermometer die de motortemperatuur meet.

Laat ik het uitleggen: wanneer deze sensor stopt met werken, gebruikt de regeleenheid (die vrij primitief is) de koude motor als referentie en injecteert hij veel benzine. Naarmate de motor opwarmt, zou hij het brandstofmengsel moeten corrigeren, maar omdat de sensor kapot is, blijft hij dezelfde hoeveelheid inspuiten.

Wanneer de motor warm is, stikt hij gewoon en slaat uiteindelijk af, en totdat hij is afgekoeld, start hij niet omdat hij "dronken" is van de benzine.

Om dit te controleren, verwijder je gewoon een bougie wanneer de motor is gestopt terwijl hij warm was. Als deze bedekt is met roet, betekent dit dat er te veel benzine in het mengsel zit.

Groeten, en als het nodig is, plaats dan nog een bericht met meer details over het motortype, het type brandstofinjectie, of het schokt, of het sterk naar benzine ruikt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.