Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET MIJN CORSA CITY

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17015 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET MIJN CORSA CITY Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, in april kocht mijn vader een Corsa City 1.0 uit 1998 voor me, en ik was net aan het leren autorijden. Na twee maanden begon de auto problemen te geven. Opeens was ik aan het rijden en viel de motor uit... na een paar minuten startte ik hem weer en sloeg hij weer aan. Dit gebeurde steeds vaker... en de wachttijden werden steeds langer. Ik bracht hem naar een scanner, en ze ontdekten dat ze de check engine hadden losgekoppeld, waardoor er elke keer dat hij stopte, geen enkel lampje ging branden. Nu heb ik dat lampje gerepareerd... en als het stopt, gaat het weer branden... maar het is nu een probleem en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Ik verlaat mijn huis, rijd om de rotonde, en hij stopt, en ik moet ongeveer een uur wachten voordat hij nog een paar blokken verder is en weer stopt.
Ik snap niets van mechanica, maar is dit jou ook overkomen? Help me alsjeblieft.
Dit zijn de codes die bij de eerste scanner verschenen.
- PO 650: *actieve motorcontrole
*lampje circuit open open

- PO335: GESCHIEDENIS (ckp KRUKASPOSITIESENSOR)
RPM-sensor geen signaal

- PO 100: geschiedenis
massaluchtstroomsensor spanning laag

nu ga ik de tweede scan doen en kijken wat er gebeurt... Ik hoop dat het me niet te veel kost.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17082 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN CORSA CITY
Hallo, er is een probleem ontdekt in de Corsa City 1.0 dat mogelijk verband houdt met uw storing. De filterbus, een tank die de brandstofdamp opvangt, bevindt zich zeer laag ten opzichte van de tank en soms vult deze zich met brandstof in plaats van damp, waardoor deze in de motor wordt gezogen, waardoor de motor hapert. Vraag uw monteur om de filterbus te controleren en, indien dit het geval is, deze hoger te plaatsen. Dat is niet moeilijk. Misschien moet hij gewoon een slang verlengen. Ik hoop dat ik u heb kunnen helpen. Vertel me alsjeblieft hoe het is gegaan. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17099 door handmatig-mechanisch
Hallo, volgens de codes die je aangeeft, is het waarschijnlijk de CKP-sensor. De kabel moet intern gebroken zijn. Dit gebeurt vaak bij deze sensoren vanwege het type signaal dat ze verwerken. Probeer een andere. De monteur die je helpt, zou er een moeten hebben om te testen. Ik hoop dat ik je geholpen heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17110 door handmatig-mechanisch
Ik heb hem uiteindelijk naar de monteur gebracht, en na nog een scan bleek het de krukassensor te zijn, ook wel bekend als de CPK.
Ik heb het alternatief gekocht... wat heel goedkoop was, maar de arbeidskosten waren hoger. Na vervanging heeft de auto geen problemen meer opgeleverd. Nu moet ik de bobine vervangen, die helemaal opgeknapt en lelijk is. Maar daar moet ik een offerte voor krijgen. (Ik denk dat het heel duur is.)
BEDANKT VOOR DE HULP!!!