Zoek MDM

Bulletin

Help!!! Problemen met mijn Jetta uit 1994

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17000 door handmatig-mechanisch
Help!!! Problemen met mijn Jetta uit 1994 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb verschillende problemen met mijn Volkswagen Jetta, model 1994, standaard, 1.8 cil.

1. De auto start prima als ik het gas loslaat, maar als ik het gas loslaat, slaat hij af...
2. De motor klinkt dof en produceert eenvoudige explosies, niets schandaligs... Hij schokt een beetje bij lage snelheid, 1e en 2e, normaal.
3. Het lijkt erop dat bougie 2 (als je naar de motor kijkt nadat je de motorkap hebt geopend, is het de 2e bougie) niet werkt. De bougies worden niet nat met olie.
4. Blauwe rook (beetje) in stand-by of neutraal als ik bij een stoplicht sta en bij het starten.
Dit is wat ik heb gedaan:

1. Ik heb de bougies, kabels, dop en rotor vervangen... Alles nieuw en het probleem blijft bestaan.
2. Nadat ik de olie en filters had vervangen, begon de rook eruit te komen.
3. De timing is net gecontroleerd.

Een paar vrienden (die zogenaamd verstand van zaken hebben) vertelden me:
Een van de bougies heeft een klep die niet werkt.
Controleer de compressie van de motor, want daardoor verliest hij vermogen.

Kunt u me helpen? Ik ga niet naar de lokale garage omdat ze niet eerlijk zijn; ze willen me graag geld afhandig maken. Dat is mij ook overkomen.

Ik waardeer uw opmerkingen.

Betobrambi,

Manzanillo, Mexico

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17044 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help!!! Problemen met mijn Jetta uit 1994
Als er rook ontstaat bij het starten van de auto, kan het probleem bij de klepafdichtingen liggen. Het meten van de compressie is noodzakelijk vanwege het risico op explosies, een verbrande klep en de kracht, dat is hetzelfde. Voer een eenvoudige test uit met de motor stationair draaiend. Koppel de bougiekabels los en kijk of de motor slechter gaat draaien of hetzelfde blijft. Zo weten we waar we op moeten letten en waar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17077 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help!!! Problemen met mijn Jetta uit 1994
Vraag: Heb je de bobine ook vervangen? Hoewel het beter zou kunnen, zeg ik niet dat het dit is... Explosies worden bijna altijd veroorzaakt door afgeknotte kleppen... Heb je headers of een sportuitlaat? Heeft dat invloed op die onderdelen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17079 door handmatig-mechanisch
Ik vervang de bobine. Hij heeft een normale uitlaat. Ik weet niet wat een header is, maar er is niets sportiefs aan.

Ze vertelden me dat de kleppen verbrand zouden kunnen zijn, maar hoe kan ik dat controleren?

Bedankt voor het advies.:woohoo: