Zoek MDM

Bulletin

Hoe je een Elite 575.21-batterij opent om deze bij te vullen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 5 dagen geleden #16975 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een klein probleempje: ik weet niet hoe ik een Elite 575.21 batterij open moet maken om de batterijniveaus te controleren en bij te vullen. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 5 dagen geleden #16977 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hoe een Elite 575.21-batterij te openen om deze bij te vullen
Zie je, als er onderhoud nodig is, zitten er ongeveer 6 of 7 cirkels met een + in het midden. Open ze allemaal en giet er gedestilleerd water in.

Als er geen cirkels zijn, is er geen onderhoud nodig en kan er niet worden "bijgevuld". Je zult een nieuwe moeten kopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17377 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hoe een Elite 575.21-batterij te openen om deze bij te vullen
U vraagt zich af hoe u bij de vuldoppen van die accu kunt komen.
De reden dat een accu als onderhoudsarm of onderhoudsvrij wordt beschouwd, is dat calcium en andere stoffen aan het lood worden toegevoegd om te voorkomen dat er zoveel water verdampt en de accu langer meegaat. Aan elke accu kan echter gedestilleerd water worden toegevoegd om de verdamping te compenseren, zelfs als die heel klein is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17802 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik waardeer de reacties. Deze accu heeft geen zichtbare vuldoppen. Hij heeft een soort deksel dat over de hele lengte van de accu loopt met twee gaten aan de zijkanten. Maar het is onmogelijk om hem met twee schroevendraaiers te verwijderen. Dus, na wat je hebt gezegd, is hij mogelijk niet onderhoudsvrij en kan hij niet worden bijgevuld. Ik dacht dat alle accu's bijgevuld konden worden.

In ieder geval bedankt voor de hulp.