Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17242 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER
De snelheidsmeter bevindt zich in de versnellingsbak, aan de uitgang van het differentieel richting de aandrijfassen. De toerenteller hoort op het vliegwiel te zitten. Deze zou een sensor moeten hebben die wordt gebruikt om de auto te starten en ook om het toerental van de auto te meten. Ik raad u ook aan om het instrumentenpaneel te controleren, aangezien de storing zich in beide bevindt en niet in slechts één.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20140 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER
Hallo, ik heb een VW Jetta uit 1996 en hetzelfde gebeurt wanneer ik de auto uitzet en weer aanzet: de snelheidsmeter en toerenteller beginnen te knipperen en geven allebei 0 aan.
Laatst heb ik, na het controleren van de aansluitingen, een ander dashboard van een VW Jetta uit 1998 aangeschaft en toen ik dat had geïnstalleerd, werkte alles perfect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28416 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik heb hetzelfde probleem met een Mitsubishi Lancer uit 1998. Als ik de auto start, werkt de toerenteller, maar na ongeveer 30 minuten rijden slaat hij af. Hetzelfde gebeurt als de auto lang in de zon geparkeerd staat. Heb je nog steeds geen oplossing voor dit probleem gevonden? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28481 door handmatig-mechanisch
Vriend, controleer de aardverbindingen om je probleem te illustreren. Uit wat je zegt, kan de temperatuur de verbinding beïnvloeden en dit heeft meestal te maken met de aardverbinding.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #37456 door handmatig-mechanisch
Vrienden... Ik heb hetzelfde probleem met mijn Lancer, ik hoop dat iemand de exacte oplossing heeft...
bedankt