Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17242 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER
De snelheidsmeter bevindt zich op de versnellingsbak, bij de differentieeluitgang richting de aandrijfassen. De toerenteller hoort op het vliegwiel te zitten. Deze moet een sensor hebben die zowel dient om de auto te starten als om het toerental van het voertuig te meten. Ik raad u ook aan om het instrumentenpaneel te controleren, aangezien de storing beide onderdelen beïnvloedt, niet slechts één.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20140 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER
Hallo, ik heb een VW Jetta uit 1996 en bij mij gebeurt hetzelfde. Als ik de auto uitzet en weer aanzet, beginnen de snelheidsmeter en de toerenteller te knipperen en geven ze allebei 0 aan.
Laatst heb ik, na de aansluitingen te hebben gecontroleerd, een ander instrumentenpaneel van een VW Jetta uit 1998 gekocht en toen ik die installeerde, werkte alles perfect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #28416 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik heb hetzelfde probleem met een Mitsubishi Lancer uit 1998. Als ik de auto start, werkt de toerenteller, maar na ongeveer 30 minuten rijden valt hij uit. Hetzelfde gebeurt als de auto lange tijd in de zon geparkeerd staat. Heb je al een oplossing voor dit probleem gevonden? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28481 door handmatig-mechanisch
Vriend, controleer de aardingsaansluitingen; daar zou het probleem wel eens kunnen liggen. Zoals je zegt, zou de temperatuur de verbinding kunnen beïnvloeden, en dat is meestal het geval bij de aarding.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37456 door handmatig-mechanisch
Vrienden... ik heb hetzelfde probleem met mijn Lancer, hopelijk heeft iemand de juiste oplossing...
bedankt