Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16909 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn probleem is dat de snelheidsmeter van mijn Jetta VR6 uit 1997 het niet doet. Hij lijkt vast te zitten op nul. Soms werkt hij wel, maar als ik de auto uitzet en weer aanzet, werken noch de snelheidsmeter noch de toerenteller. Ik zou graag willen weten of jullie me kunnen helpen dit probleem op te lossen, of het nu een zekering of een sensor is... Ik weet het echt niet meer. :woohoo:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16921 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER
Je hebt het bouwjaar van je Jetta niet vermeld; de te nemen actie hangt daarvan af, maar over het algemeen wordt de snelheidsmeter in nieuwere auto's aangestuurd door een snelheidssensor en de toerenteller meestal door de dynamo of een ander onderdeel met een hoog toerental. In de regel is het probleem elektrisch, niet mechanisch.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16946 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE TOERENTELLER EN SNELHEIDSMETER
Mijn Jetta is een model uit 1997. Zou het probleem elektrisch kunnen zijn? Kunt u mij vertellen waar de sensoren die u noemde zich bevinden? Heeft u misschien foto's of iets dergelijks?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #16985 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met een Mitsubishi Lancer uit 1997. Het probleem treedt op na 30 minuten rijden, of wanneer ik de auto langere tijd in de zon laat staan.
Het lijkt erop dat de hitte iets doet uitzetten, waardoor de snelheidsmeter, toerenteller en kilometerteller niet meer goed werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17239 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik had hetzelfde probleem met mijn Golf en ik heb de dynamo vervangen en nu werkt hij weer:lachen:
prima