Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Benz 300E 4Matic brandstofverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16907 door handmatig-mechanisch
Mercedes-Benz 300E 4Matic Brandstofverbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi, maandag ga ik kijken naar een Mercedes 300E 4Matic met 187 pk. Het brandstofverbruik maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik wil er 12 km mee rijden, heen en 12 km terug op de snelweg. Maar de verkoper zegt dat hij voor € 10,- 100 km kan rijden, wat neerkomt op ongeveer 8,5 liter, of minder... Ik geloof het niet, ik ben een heel rustige bestuurder, ik trek niet snel op en ik rijd met 90-100 km/u, net als de verkoper. Ik heb hem geprobeerd en hij rijdt als een zonnetje. Ik zou graag willen weten of iemand er een heeft of iemand kent die me eerlijk kan vertellen wat het brandstofverbruik van deze auto is.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16920 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Benz 300E 4Matic brandstofverbruik
Dat verschilt een beetje, afhankelijk van de motorinhoud van het voertuig. Het is informatie die u ons niet hebt gegeven en waardoor het voor ons wat lastiger is om u informatie te geven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16926 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Benz 300E 4Matic brandstofverbruik
Nou ja.
De auto is een 3.000 cc met 180 pk, 6 cilinders in lijn en 160.000 km, zeer goed onderhouden, olie en filters vervangen, banden op 50%. De route die ik ga rijden is vrijwel vlak. Ik rijd meestal 90-100 km zonder te accelereren "ik ga langzaam". Ik weet niet welke andere informatie ik je kan geven.;) De auto is een automaat met vier versnellingen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16949 door handmatig-mechanisch
Op basis van de door u verstrekte gegevens is de kans groot dat het verbruik rond de 7 à 8 kilometer per liter ligt, wat eigenlijk het gemiddelde is voor dat type motor. Misschien iets lager, maar dat is ongeveer de actieradius. Mercedes is zuinig binnen zijn cilinderinhoud en heeft een stabiel rijgedrag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16954 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb hem al gekocht, en wauw, als je erop stapt, breek je je nek!
Ik weet nog steeds niets over het brandstofverbruik, maar ik houd je op de hoogte, zodat als iemand me met de hamvraag komt opzoeken, ze het weten.

Ik denk dat hij wel brandstof verbruikt, maar niet zo extreem als ik dacht. Ik denk dat het rond de 11-12 is, al weet ik het niet. Ik moet het nog proberen, misschien 10?

Trouwens, als iemand een site weet waar de handleiding in pdf-formaat te vinden is, laat het me dan weten.

Bedankt!