Zoek MDM

Bulletin

TPS-sensor peugeot 406 HDI mod 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16852 door handmatig-mechanisch
Peugeot 406 HDI TPS-sensor, model 2000 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met deze tweede fase-sensor, inconsistent signaal. Zou het kunnen dat de kabel die hij deelt met de MAF de aardreferentie beïnvloedt en een slecht signaal naar de ECU stuurt?
Alvast bedankt voor je hulp!!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16864 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 406 HDI TPS-sensor, model 2000
Eerlijk gezegd denk ik niet dat de kabel de oorzaak is, want het is alleen het signaal. Er is er dus wel of geen, en wat kan variëren, is dat de sensor buiten zijn oorspronkelijke bereik valt (wat voor problemen levert dat precies op?).
Zo niet, vervang hem dan, maar het zou beter zijn als je me precies zou vertellen wat het echte probleem is, zodat ik je beter kan helpen, haha. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16865 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 406 HDI TPS-sensor, model 2000
Ik heb de KTS 550-scanner aangesloten en die geeft aan dat de sensor buiten bereik is op het tweede spoor. Ik heb de TPS met de scanner gecontroleerd en de werkfrequentie is stabiel. Ik heb hetzelfde gedaan met de tester, met hetzelfde resultaat. Ik zie het signaal direct op de bedrading in de ECU. Hij accelereert abrupt na 2800 tpm met de KTS realtime aangesloten; er zijn geen spanningspieken in het signaal volgens de oscilloscoop. Wat vindt u hiervan? Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16869 door handmatig-mechanisch
Controleer of alles in orde is met de TP. Het zou een signaalincompatibiliteit kunnen zijn tussen de flowmeter of MAP en de TP. Houd er echter rekening mee dat de TP drie loopsporen heeft en dat er één geblokkeerd kan zijn. Het is het beste om de test uit te voeren met een analoge tester. Het bereik is dan beter zichtbaar en er zouden geen sprongen omhoog of omlaag moeten zijn, of zoals u zegt met een oscilloscoop. Soms is er gewoon een luchtprobleem in plaats van stroom. Dit overkwam mij met een Ford en het probleem zat in het luchtfilter en geen sensor, in tegenstelling tot wat de scanner aangaf (SPC Max).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16883 door handmatig-mechanisch
Ik kon het probleem eindelijk oplossen na het controleren van de TPS met een analoge tester, waarbij ik eerst de weerstand en vervolgens de spanning meet. Er waren geen sprongen in de metingen, dus ik concludeerde dat de TPS en de bijbehorende sporen in perfecte staat zijn. Ik heb de Bosch KTS 550-scanner opnieuw geïnstalleerd en die gaf opnieuw de code "TPS tweede fase spoor buiten bereik". Na het controleren van de lijn heb ik de TPS-aarding versterkt en de code verdween. Ik probeerde de situatie opnieuw te simuleren, maar de fout trad niet op en de code werd niet opnieuw geladen. De vraag: "vals contact met de pin?" of "door hem extra aarde te geven, heeft de ECU de TPS beter kunnen uitlezen????" Ik ben verbijsterd!!!!!!!!