Hallo vrienden,
ik heb een Toyota Corolla 1.3L 2E uit 1989 en ik heb een paar problemen. Ik zou alle hulp zeer waarderen. Het eerste probleem is dat mijn motor traag reageert bij het accelereren. Ik heb de koppelingsplaat, het luchtfilter en de stationairsproeier (van 104 naar 115) vervangen. Ook heb ik de contactpunten, bougies en verdelerkap vervangen, maar dat heeft geen verbetering gebracht. Daarnaast is het stationair toerental erg onregelmatig. Ik wil graag weten hoe ik deze problemen kan oplossen.
Ik wil de bobine en de weerstand ervan controleren, evenals de bougiekabels, die er op het eerste gezicht niet slecht uitzien, maar ik weet niet hoe of ze de motor zouden kunnen beïnvloeden. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie me zouden kunnen helpen. Bedankt.
Opmerking: De compressie is gelijkmatig met 160 psi en de klepspeling is afgesteld op 0,20 mm. Ik heb ook de nieuwe bougies eruit gehaald en die zitten vol zwarte roet. De motor stoot geen blauwe rook uit. Wat zou het kunnen zijn? Hoe kan ik dit verbeteren?