Zoek MDM

Bulletin

Help, transmissieolie in de radiator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16797 door handmatig-mechanisch
Help, Transmissieolie in de radiator Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb hulp nodig met een probleem. Ik heb een Charger RT met een automatische versnellingsbak met 8 versnellingen. Ik heb onlangs de radiator gedemonteerd omdat die te laat was en ik ontdekte dat er transmissieolie lekte uit de koelbuis die van de bak naar de radiator loopt. Kan iemand me alsjeblieft vertellen waarom dit gebeurt?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16798 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Help, Transmissieolie in de radiator
VERVANG GEWOON UW RADIATOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16800 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Help, Transmissieolie in de radiator
Hoi, een geweldige auto, ik denk dat het een relikwie is. Welke motor heeft hij?

Nou, ter zake: de automatische transmissie moet gekoeld worden, de olie. De transmissie transporteert olie via leidingen naar de radiator en deze heeft een interne warmtewisselaar. Waarschijnlijk heeft deze wisselaar zijn levensduur al bereikt en is het tijd om hem te vervangen. Controleer nu grondig de staat van de olie in de transmissie, want als er water in het hydraulische systeem komt, is dat zeer schadelijk en moet je minstens drie keer de olie verversen om het water uit de olie te verwijderen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16805 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp, ik stelde me net voor dat er vocht in de transmissie zit. Ik heb die bak een paar maanden geleden laten maken en dat wil ik niet nog een keer doen. De motor is een 360 en ik wil hem helemaal restaureren. Ik hoop dat ik mijn doel bereik. Daarom heb ik de radiator vervangen, want die genereert te veel warmte. Ik denk erover om een intercooler te kopen, maar ik weet niet of dat gaat werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16863 door handmatig-mechanisch
Nou ja, je moet inderdaad de transmissieoliekoeler controleren, want er moet een scheur in zitten en daardoor lekt er olie in het koelsysteem. Je moet hem vervangen en, zoals ze in een ander bericht zeiden, moet je de olie in je transmissie verversen en het koelsysteem schoonmaken... Ik hoop dat het je geholpen heeft, haha. Groeten.