Zoek MDM

Bulletin

vuile motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16747 door handmatig-mechanisch
Vuile motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben mijn olie gaan verversen. Ik ben altijd erg voorzichtig geweest met het verversen op het juiste moment. De man die me hielp, vertelde me echter dat ze me al een tijdje voor de gek houden en niets hebben vervangen. Zo erg zelfs dat de motor nu vies is en een korst vormt. De een zegt dat ik de motor eruit moet halen en schoonmaken, de ander zegt dat ze een product verkopen dat de motor zelf reinigt en dat dat voldoende is. Welke van de twee kan ik vertrouwen? Mijn auto is een Chevrolet Spark uit 2005.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16752 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vuile motor
De korst waar ze het over hebben, komt niet doordat de olie niet is ververst, maar heeft te maken met de kwaliteit van de olie en de moeite die het kost om te gebruiken. Ik heb een Nissan in mijn werkplaats met precies hetzelfde probleem. Eigenlijk is het het beste om in zulke gevallen de motor te demonteren en een soort afstelling uit te voeren om het schoon te maken. Het is duur, maar de kosten zijn vergelijkbaar met de reparatiekosten als het door dit probleem is gesmolten. De korst waar u het over heeft, bevindt zich op alle onderdelen van de motor die in contact komen met de olie, inclusief de kleine interne kanalen, de oliezuignap, de oliepomp en alle andere onderdelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16761 door handmatig-mechanisch
Hoeveel km heeft de motor gereden? Hoe ernstig is de korstvorming? (Open de olievuldop en kijk hoe de nokkenas en nokkenassen eruit zien, dit zijn meestal de meest aangetaste onderdelen omdat ze heter worden. Als het heel erg vuil is, wees dan voorzichtig met reinigingsadditieven, deze kunnen ervoor zorgen dat sommige kanalen verstopt raken met losse vaste resten.
Als het meer of minder is en u een betrouwbare monteur hebt, kunt u proberen de motor ongeveer 2 of 3 minuten te laten draaien met remvloeistof in plaats van olie. Dit heeft een hoge reinigingskracht, maar pas op dat u het niet te lang laat duren en zet de motor uit bij het eerste kloppen dat u hoort.
Een andere manier is om de helft van de olie af te tappen, de resterende hoeveelheid bij te vullen met diesel, hem dezelfde twee minuten te laten draaien, alle olie weg te gooien, met diesel te vullen, de motor nog een minuut te laten draaien, alles af te tappen en er schone olie in te doen. Zet ook de motor uit bij het minste kloppen.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16764 door handmatig-mechanisch
Die korst die zich vormt, komt niet doordat ze de olie niet hebben ververst, maar waarschijnlijk doordat ze het niet goed hebben gedaan. Ze hebben de oude olie geleegd en gevuld met de nieuwe. Dat is in principe hetzelfde. De olie zou iets schoner zijn, maar dat geldt ook voor de resten van de eerder verbrande olie. Als er olie is die de motor van binnen kan reinigen zonder hem te hoeven demonteren, maar als de olie en de pakkingen er ook zo uitzien, is er niets beter dan hem te demonteren, volledig schoon te maken en hem weer in elkaar te zetten "met de nieuwe pakkingen". Dat geeft een beter resultaat. Vergeet ook niet om goede olie te gebruiken die de motor beschermt tegen dit soort toekomstige ongemakken.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16787 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je advies. De motor heeft 5.000 km gelopen en ik heb de olie ververst zoals aangegeven. Dan laat ik de motor zakken.

Dank je wel.