Zoek MDM

Bulletin

vreemd geluid bij het passeren van 100 km per uur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1674 door handmatig-mechanisch
vreemd geluid bij het passeren van 100 km per uur Geplaatst door manual-mecanica
Hoi, hoe gaat het? Ik weet niet of het iets is om je zorgen over te maken, maar elke keer als ik op de snelweg rijd en optrek, hoor ik het geluid bij 100 km/u en verdwijnt het weer als ik erboven kom. Het klinkt alsof het ergens tegenaan schuurt. Ik weet niet of het de motor of de versnellingsbak is, maar het is een metaalachtig, draaiend geluid. De auto is een Corsa Evolution sedan uit 2005. Ik weet ook niet of het normaal is dat de temperatuur iets boven een kwart van de temperatuurschaal uitkomt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1682 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vreemd geluid bij rijden met 100 km per uur
Hoi Corsanando, ik kan je echt niet precies vertellen wat het zou kunnen zijn, hoewel het waarschijnlijk een gedeukte carterbeschermplaat of stofhoezen van de voorste remschijven is, want het geluidprobleem is, als je die niet hebt, nogal vervelend.

Hoe dan ook, het beste wat je kunt doen is de auto op één wiel opkrikken, hem goed vastzetten, starten, in de vierde of vijfde versnelling zetten en hem stationair laten draaien. Als je geen vreemde geluiden hoort, herhaal het proces dan met het andere voorwiel.

Ik geef je ook een paar links waarmee je zoveel aan je Corsa kunt sleutelen als je wilt, en vooral je mening kunt geven, vragen kunt stellen en kunt vergelijken met andere Opel-bezitters
(ik ben hier ook bij betrokken)

Een daarvan is www.clubopel.org
en de andere is www.clubgsispain.com .

Met vriendelijke groet, en laat ons hier weten wat je vindt, oké?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.