Zoek MDM

Bulletin

probleem met uitlaatspruitstukbout

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16734 door handmatig-mechanisch
Probleem met de bouten van het uitlaatspruitstuk. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden,

Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een Vespa PK 125 XL.

Mijn probleem is dat een bout op het uitlaatspruitstuk van mijn bromfiets is afgebroken, en ik weet niet of ik die kan vervangen of dat ik het hele spruitstuk moet vervangen.

Voor het geval het nuttig is, heb ik een foto van het hele stuk toegevoegd.

Het probleem is dat het is afgebroken, waardoor er een stukje overblijft waar de moer hoort, maar er is geen manier om het eruit te krijgen.

Kunt u mij helpen?

Bedankt!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16736 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met uitlaatspruitstukbout
Hallo Lorchi, welkom op het forum en we hopen je te kunnen helpen. Idealiter zou je het onderdeel moeten verwijderen. Als je het onderdeel kunt verwijderen om eraan te werken, is dat natuurlijk nog beter. Als je het kunt verwijderen, leg het dan op een werkbank en probeer het met een klem te draaien. Als het te vast zit en niet loskomt, kun je er een boutkop of een klein stukje metaal op lassen en het verwijderen. Het terugplaatsen is geen probleem. Als dat niet lukt, breng het dan naar een lasser om het te laten verwijderen. Als het onderdeel er dan nog steeds niet afkomt, breng dan de hele motorfiets naar een lasser of neem een ​​lasser mee naar de motorfiets. Het is niets ingewikkelds of ongewoons. Je zegt dat er nog schroefdraad over is en dat de moer erop geschroefd kan worden. Als dat het geval is, kun je het er zo weer opzetten, zorg er alleen voor dat het goed vastzit. Succes en laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16772 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met uitlaatspruitstukbout
Hallo kikemec:
Als je, zoals je zegt, de moer kunt vastschroeven, is de oplossing om een ​​moer te vinden of doormidden te zagen, zodat je beide delen op de bout kunt schroeven en er een borgmoer van kunt maken. Als dat lukt, zal het zeker werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16774 door handmatig-mechanisch
Hallo Kikemec en Cesarpo,

om eerlijk te zijn lijkt lassen me een beetje lastig omdat ik geen lasapparaat heb...

en hoe zit het met die twee moeren, die volgens mij wel passen, hoe werkt dat precies?:onzeker: Als ik het goed begrijp, plaats ik er één, draai die helemaal vast, en plaats dan de andere (op dezelfde manier als de eerste) en draai die vast tot hij de eerste raakt.

En moet ik ze dan allebei tegelijk vastdraaien, of alleen de tweede? En komt die er dan vanzelf weer af?

Heel erg bedankt allebei, ik laat jullie weten hoe het gaat...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16777 door handmatig-mechanisch
Kijk, wat Cesarpo zegt, werkt in sommige gevallen. Het probleem met uitlaatbouten is dat ze door de hitte verzwakken en dat ze verder naar binnen kunnen afbreken, waardoor ze moeilijker te verwijderen zijn. De bout heeft dezelfde schroefdraad aan zowel de binnen- als de buitenkant. Als je de moer en vervolgens een borgmoer vastdraait en dan de moer (niet de borgmoer) tegen de klok in draait, kijk dan of de bout loskomt. Zoals ik al zei, kan hij loskomen of verder naar binnen afbreken.