Zoek MDM

Bulletin

probleem met uitlaatspruitstukbout

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16734 door handmatig-mechanisch
Probleem met uitlaatspruitstukbout Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden,

Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben nieuw op het forum en heb een Vespa PK 125 XL.

Mijn probleem is dat een van de bouten van het uitlaatspruitstuk van mijn motorfiets is afgebroken. Ik weet niet of ik deze kan vervangen of dat ik het hele spruitstuk moet vervangen.

Voor het geval dat het helpt, plaats ik een afbeelding van het hele stuk.

Het probleem is dat het afgebroken is en er een stukje overblijft waar de moer op past. Dit stukje krijg je er met geen mogelijkheid uit.

Kunt u mij helpen?

Bedankt!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16736 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met uitlaatspruitstukbout
Hoi Lorchi, welkom op het forum en we hopen je te kunnen helpen. Het beste is om het te verwijderen waar het zit. Het eerste wat je moet doen, is het volgende doen: als je het onderdeel kunt verwijderen om het aan een schroef te bevestigen, is het nog beter. Als je het kunt verwijderen, leg het dan op een werkbank en zet er een krokodil op en probeer het te draaien. Als het heel hard is en het niet werkt, kun je er een boutkop of een klein ijzer aan lassen en het verwijderen. Een andere monteren is geen probleem. Als je het niet naar een lasser kunt brengen om het te verwijderen en dat is alles. Als het onderdeel er niet uit komt, breng dan de hele fiets naar een lasser of laat een lasser de fiets zelf lassen. Niets ingewikkelds of bijzonders. Als je zegt dat er nog schroefdraad over is en dat de moer vastschroeft, kun je het zo monteren, zorg er alleen voor dat het goed vast zit en dat is alles. Veel succes en laat een reactie achter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16772 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met uitlaatspruitstukbout
Hallo kikemec:
Als je, zoals je zegt, de moer kunt vastdraaien, is de oplossing om een moer te vinden of doormidden te knippen om beide op de bout te draaien en een borgmoer te maken. Als je dit kunt, komt de moer er veilig af.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16774 door handmatig-mechanisch
Hoi Kikemec en Cesarpo,

eerlijk gezegd vind ik het solderen een beetje lastig omdat ik geen soldeerbout heb...

en over de twee moeren, die volgens mij wel passen, hoe zou dat dan zijn? Oh:onzeker: , als ik het goed begrijp, heb ik er één op gezet, hem helemaal vastgedraaid, en de andere erop gezet (dezelfde als de eerste), en die erin gedraaid tot hij de andere raakt.

En nu draai ik ze allebei tegelijk vast, of alleen de tweede? En komt die er dan vanzelf uit?

Heel erg bedankt allebei, ik laat het jullie weten...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16777 door handmatig-mechanisch
kijk wat cesarpo zegt, het werkt in sommige gevallen. Het probleem met de uitlaatbouten is dat ze zwakker worden als ze erg heet worden. Het kan gebeuren dat ze dieper insnijden, waardoor het moeilijker wordt om ze te verwijderen. De tapeind heeft dezelfde draad naar buiten en naar binnen. Als je eerst de moer en dan een contramoer plaatst, totdat beide goed vastzitten, draai je de moer tegen de klok in, niet de contramoer. Kijk dan of hij eruit komt. Zoals ik al zei, hij kan eruit komen of dieper snijden.