Zoek MDM

Bulletin

Mijn Valiant 80 slaat af als ik de meter op rijd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16720 door handmatig-mechanisch
Goedendag, vrienden. Ik heb een vraag. Mijn Valiant Volare uit 1980 met een zescilinder lijnmotor en een Torqueflit A-904 versnellingsbak slaat af als ik hem in de D- of R-stand zet. Het toerental is stabiel, niet te laag en niet te hoog, maar hij slaat toch af. Hij blijft alleen draaien als ik het toerental hoog houd. Verder schakelen de versnellingen heel soepel en op het juiste moment. Dit maakt me behoorlijk moedeloos, haha. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Bedankt. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16725 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Valiant 80 slaat af wanneer ik hem in de D-stand zet.
Op basis van wat je hebt verteld, lijkt het erop dat je probleem te maken heeft met de motorcompressie of de koppelingsplaten van je versnellingsbak (zo noemen ze dat in Colombia). :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16767 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Valiant 80 slaat af wanneer ik hem in de D-stand zet.
De compressieverhouding klopt niet; het probleem kan elektrisch van aard zijn en verband houden met de bougies. Controleer of ze van het juiste type zijn en allemaal dezelfde maat hebben. Controleer ook of de bougiekabels in goede staat zijn en of de ontstekingsvolgorde correct is. U kunt de ontstekingsvolgorde vinden op het motorblok en deze afstemmen op de verdeler.

Met vriendelijke groet