Zoek MDM

Bulletin

de rijrichting van de auto corrigeren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 3 weken geleden #1672 door handmatig-mechanisch
Stuurinrichting van de auto corrigeren? Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, weet iemand hoe ik de stuurinrichting van de auto handmatig kan corrigeren? Ik heb eraan gedacht om de positie van het stuurhuis te markeren, het vervolgens los te maken en een paar millimeter naar de ene of de andere kant te verschuiven. Ik ga een proefrit maken totdat ik verbetering merk.
Waarom is het onzin om te meten of de stuurinrichting gecentreerd is als ik de camber niet kan meten? Alvast bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 3 weken geleden #1681 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van het corrigeren van de besturing van de auto
Om uw stuur goed af te stellen, moet u rekening houden met een reeks parameters, zoals de hellingshoek, camber en casterhoek, die u niet met het blote oog kunt zien. Het is

niet de moeite waard om dit zelf te doen. Dit is een van de problemen die professionele tussenkomst vereist. Vooral omdat er elektronische hulpmiddelen voor nodig zijn die niet voor iedereen beschikbaar zijn.

Voor ongeveer € 40 kan een professional uw stuur correct afstellen, inclusief een parallel- en balanstest.

Volg mijn advies: doe het zelf niet meer; uiteindelijk bespaart u geld op banden en vooral op veiligheid.

Met vriendelijke groet,
Zulu

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 3 weken geleden #1683 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: stuurinrichting van de auto corrigeren?
Ik ben het helemaal eens met mijn Zulu-collega. Het is niet de moeite waard om met de stuurafmetingen te rommelen, want we hebben het over millimeters bij dingen die zonder machine heel moeilijk te meten zijn.

Het enige wat je "met de hand" zou kunnen doen, is het stuurwiel rechtzetten ten opzichte van de wielen, en alleen als je het om de een of andere reden gedemonteerd hebt (het stuurwiel, de richtingaanwijzerbediening of iets dergelijks vervangen).

Maar ik blijf erbij: RAAK DE STUURAFMETINGEN NIET AAN.

Met vriendelijke groet.