Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden - 14 jaar en 9 maanden geleden #16602 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een Peugeot 306 uit 2001, een 1,6cc NFT-motor. Wanneer ik hem start, gaat het motorstoringslampje branden. Ik begin te rijden en het lampje gaat niet uit. Ik merk echter geen problemen met de motor. Hij heeft voldoende vermogen, loopt goed en verbruikt normaal. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Bij de dealer vertelden ze me dat de auto erg oud was en dat het de stationairtoerentalsensor zou kunnen zijn, en dat er geen vervangende sensor is

. Wat kan ik doen? Bedankt.
Laatst bewerkt: 14 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden - 14 jaar en 9 maanden geleden #16605 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorstoring
Hallo, het controlelampje gaat branden omdat een sensor of actuator geen signaal genereert dat niet overeenkomt. In sommige gevallen is de luchttemperatuursensor de oorzaak en worden er geen storingen opgemerkt. In andere gevallen kunt u de persoon die de scanner heeft geïnstalleerd vragen naar het nummer van de geregistreerde storing, zodat ik u kan helpen het probleem te vinden. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16622 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, er zijn reserveonderdelen beschikbaar, dus ik denk dat ze je proberen te misleiden. Maurog heeft gelijk. Vraag hem om informatie over de storing en we kunnen je helpen. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16655 door handmatig-mechanisch
Het klopt, scan hem en geef ons de foutcode of de bijbehorende aanduiding. U moet rekening houden met welke reserveonderdelen er voor dat type voertuig beschikbaar zijn. Peugeot heeft oorspronkelijk eigen codes ingesteld, anders dan de OBD 2-codes. Deze codes verschijnen als Peugeot-codes en betekenen niets. Ze stellen ze alleen in om onderhoud en reparaties uit te voeren die niet bestaan, dat wil zeggen om klanten geld af te troggelen. De code is belangrijk; ze moeten u die geven wanneer u de scan uitvoert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden - 14 jaar en 9 maanden geleden #16688 door handmatig-mechanisch
Dank u wel, collega's, voor uw reactie op mijn bezorgdheid over de motorstoring. Ik zal proberen de foutcode op een andere manier dan via de dealer te achterhalen.

Kunt u mij, indien mogelijk, een schema van het injectiesysteem van dit voertuig sturen, want ik kan de luchttemperatuursensor op de motor niet identificeren?