Zoek MDM

Bulletin

storing in Fiat Palio 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16574 door handmatig-mechanisch
Storing bij de Fiat Palio uit 2005 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben hier om uw hulp en mening te vragen. Ik heb problemen met mijn Fiat Palio uit 2005. Deze auto slaat af in de vrijstand en ook bij lage snelheden. Echter, alleen wanneer u het gaspedaal loslaat, slaat de auto af en start dan direct weer, maar na korte tijd slaat hij weer af. De foutcode P0606 geeft aan
dat er een probleem is met de motorregeleenheid. De computer of motorregeleenheid is gecontroleerd en lijkt geen probleem te hebben. Het complete gasklephuis is vervangen en het probleem blijft bestaan. Ik waardeer uw opmerkingen, dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16595 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing in de Fiat Palio uit 2005
Ik had een tijdje geleden een soortgelijk probleem, maar dan met een brandpunt. Als jouw model een brandpunt heeft (met elektronische versneller), heb ik de hele module vervangen waar de IAC en de versneller in zitten, en het bleef hetzelfde. Ze hebben hem naar de dealer gestuurd en de versneller gekalibreerd en het was beter. Probeer dit eerst voordat je iets anders doet, want de andere reden is dat de computer niet goed is en dat is veel geld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16611 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing in de Fiat Palio uit 2005
Hallo, de universele fout P0606 is een defect in de regeleenheid van de microprocessor. Het komt zeer zelden voor dat dit onderdeel van de ECU beschadigd raakt. Dit gebeurt meestal door een poging tot chippen of door slecht vakmanschap. Als de fout echter aanhoudt, moet u de regeleenheid vervangen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16634 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie en mening. Merk op dat deze auto een nieuw gasklephuis heeft gekregen en gekalibreerd. Het lijkt erop dat de regeleenheid van de auto beschadigd is. Ik woon in Monterrey, Mexico, en daar is het erg moeilijk om aan Fiat-onderdelen te komen. Het duurde ongeveer 30 dagen om het gasklephuis te krijgen en het was duur, maar ik zal proberen te kijken wat er met deze regeleenheid aan de hand is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16666 door handmatig-mechanisch
Controleer of de ECU een Delphi is. Zo ja, dan is dit waarschijnlijk de oorzaak van het probleem. Er zijn in ieder geval verschillende procedures die met de originele scanner of de Dec Automotive Superscan worden uitgevoerd om de parameters voor het gasklephuis te leren.
Probeer ook de gemotoriseerde gasklep te leren door het contact 40 seconden aan te zetten zonder iets anders te doen. Als het luchtfilter niet is geïnstalleerd, hoor je geluiden uit de carrosserie komen. Dit betekent dat de motor op zoek is naar de aanslagen om ze te leren. Zet het contact uit, wacht een paar seconden en klaar.
Als het probleem aan het leren is, is het mogelijk verholpen; zo niet, dan ligt het aan de KAPUT-regeleenheid, afgezien van een slechte massa of verbinding in de elektrische aansluitingen. Wees voorzichtig met de aansluitingen op de hoofdaccupolen.
Veel succes en met vriendelijke groet.