Zoek MDM

Bulletin

De voorwielen van mijn auto remmen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16713 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: De voorwielen van mijn auto remmen.
Als ze slecht zijn, kun je ze er natuurlijk uithalen, schoonmaken en controleren. Als ze goed zijn en de banden nog in orde, kun je ze invetten en terugplaatsen, maar het is het beste om ze te vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #16766 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: De voorwielen van mijn auto remmen.
Als je de remblokken hebt vervangen, komt dat waarschijnlijk doordat je de verkeerde hebt gebruikt; dat gebeurt vaak. Als de remblokken nieuw zijn, zitten ze heel dicht tegen de remschijven aan. Zo niet, dan moet je de remklauw controleren; deze trekt mogelijk niet goed samen en de remblokken kunnen vastzitten. Trap een paar keer op het rempedaal terwijl de motor draait (maar de auto stilstaat), verwijder vervolgens de afdichtingsring van de remklauw en probeer de remschijf te draaien om te zien of het probleem bij de remklauw of de remblokken ligt.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17267 door handmatig-mechanisch
Hallo Fredy, na het beluisteren van je diagnose, raad ik je aan om de remvloeistof te vervangen. Ik adviseer je een test uit te voeren: koppel de rembekrachtiger los van het inlaatsysteem en test de auto terwijl deze rijdt. Je hebt dan geen remmen, maar je kunt wel zien of de auto afremt. Laat me weten hoe die test verloopt. Met vriendelijke groet, jimenez16r
;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #17276 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb zelf twee vergelijkbare gevallen meegemaakt, en in beide gevallen bleek de rembekrachtiger vast te zitten. Probeer de vacuümslang aan de kant van de bekrachtiger los te koppelen, samen met het bypassventiel. Als de remmen dan loslaten, betekent dit dat de bekrachtiger vastzit. Ik hoop dat dit helpt.

Groeten:onzeker: :onzeker: