Zoek MDM

Bulletin

De voorwielen van mijn auto remmen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16713 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: De voorwielen van mijn auto remmen.
Als ze slecht zijn, natuurlijk, of anders niet, haal ze eruit, maak ze schoon en inspecteer ze. Als ze goed zijn en de rupsbanden in orde, kun je ze invetten en terugplaatsen, maar het is beter om ze te vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16766 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: De voorwielen van mijn auto remmen.
Als je de remblokken hebt vervangen, komt dat doordat je niet de juiste hebt gemonteerd. Dat is meestal wat er gebeurt. Als de remblokken nieuw zijn, zitten ze erg vast aan de schijven. Zo niet, controleer dan de remklauw, want die trekt niet goed samen en blijft op zijn plaats. Pomp een paar keer met de rempomp terwijl de auto aan staat (zonder te bewegen), verwijder dan de ring en probeer de schijf te draaien om te controleren of het de remklauw of de remblokken zijn.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17267 door handmatig-mechanisch
Hoi Fredy, naar aanleiding van je diagnose zou je om onderhoudsredenen de remvloeistof moeten vervangen en ik raad je aan een test te doen: koppel de bekrachtiger los van het inlaatsysteem en test het rollen van de auto. Het is niet gebaseerd op remmen, maar je zult merken of de auto langzamer gaat rijden. Of vertel me niet hoe je het met die test hebt gedaan. Met vriendelijke groet, Jimenez16r
;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17276 door handmatig-mechanisch
Persoonlijk heb ik twee vergelijkbare gevallen gehad, en in beide gevallen zat de booster vast. Probeer de vacuümslang aan de kant van de booster los te maken, samen met de bypassklep. Als de remmen dan loskomen, betekent dit dat de booster vastzit. Ik hoop dat dit helpt.

Met vriendelijke groet:onzeker: :onzeker: