Zoek MDM

Bulletin

Oververhitte SUZUKI Jimmy 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16502 door handmatig-mechanisch
SUZUKI Jimmy 2005 Oververhitting Geplaatst door manual-mecanica
Beste vrienden,

ik vraag jullie hulp. Sinds ik mijn Jimmy twee jaar geleden kocht, heb ik last van oververhitting van de motor als ik een steile straat op moet of als ik door druk verkeer een paar minuten stilsta en niet verder kom dan de eerste versnelling. Onder normale omstandigheden warmt hij niet op. Ik heb de thermostaat en de ventilatorkoppeling vervangen. Ik heb de bijbehorende onderhoudsbeurt bij 80.000 km gehad, maar het probleem blijft bestaan.
Nu zegt de monteur dat het mogelijk nodig is om de radiator grondig te reinigen.
Wat zou er mis mee kunnen zijn? Verder is het een uitstekende auto.

Bedankt voor de hulp

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16506 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhitting SUZUKI Jimmy 2005
Je moet inderdaad de radiator schoonmaken...succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16510 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhitting SUZUKI Jimmy 2005
Hoi maat, controleer het eens, werkt de ventilator? Als hij werkt, controleer dan ook de waterpomp. Het zou een defect aan de waterpomp kunnen zijn. Of controleer de thermische schakelaar. Die zit boven de koelradiator, een onderdeel dat lijkt op een bougie die vastzit in de radiator. Controleer ook of alles in orde is. Controleer de cilinderkoppakking. Het zou een koelvloeistoflek kunnen zijn. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16516 door handmatig-mechanisch
je moet het goed controleren, ik heb twee Suzuki Gran Vitara's gezien, die liepen goed maar raakten oververhit als je ze hard liet rijden, scherpe bochten of heel lange stops. Beide hadden een scheur in het inlaatspruitstuk en omdat ze watergekoeld zijn, verloren ze daar water. Het probleem is dat het alleen zichtbaar was op het moment van oververhitting, omdat het water meteen opdroogde vanwege de motortemperatuur. Probeer maar eens wat ze je al verteld hebben en controleer dit aan het einde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16528 door handmatig-mechanisch
Dank u voor uw waardevolle advies.