Zoek MDM

Bulletin

Trommelremmen Opel Corsa-A

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16470 door handmatig-mechanisch
Trommelremmen Opel Corsa-A Geplaatst door manual-mecanica
Hoi, ik heb een klein probleempje. Het is waarschijnlijk een klein probleempje voor velen van jullie, maar ik zou graag jullie hulp willen.
Laatst hield het linkerachterwiel van mijn Opel Corsa er ineens mee op (gelukkig reed ik langzaam door een stadsstraat; als het op de snelweg was gebeurd, weet ik niet wat er gebeurd zou zijn). Het wiel blokkeerde volledig en ik sleepte...
Ik stopte waar ik maar kon en realiseerde me dat het wiel loskwam toen ik achteruit reed, en toen ik 3-4 meter vooruit reed, blokkeerde het weer volledig.
Ik verwijderde het wiel en de remkap en toen zag ik wat er gebeurd was... een veer van een van de remschoenen was gebroken en een onderdeel dat de afsteller vasthoudt, was ook losgeraakt. Ik weet zeker dat jullie weten welk onderdeel ik bedoel. Dit onderdeel blokkeerde het wiel omdat het tegen de naaf was gedrukt.
Ik heb in auto-onderdelenwinkels gekeken, maar ze willen me de veer of dat onderdeel niet verkopen. Ze willen me allemaal de complete, voorgemonteerde set verkopen, en die kost meer dan 120 euro.
De remschoenen zijn prima, dus ik zie geen reden om de set te kopen. Wat ik wil zijn die twee onderdelen, die kapot zijn (en bovendien heb ik de cilinders een paar maanden geleden laten vervangen en ze zijn gloednieuw).
Hoe kan ik die onderdelen vinden? Ik ben naar een sloop geweest, en daar willen ze me die onderdelen ook niet verkopen, omdat ze zeggen dat ze niets verkopen dat met het remsysteem te maken heeft...
Ik word er pissig van dat ik zoveel geld moet uitgeven aan zoiets onzinnigs.
Wat kan ik doen?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16484 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa-A trommelremmen
Hallo.
Als het helpt, ze maken de veren zelf. Je hoeft alleen maar een monster mee te nemen en ze maken het voor je. Er zijn mensen die dat doen, en wat het andere onderdeel betreft, ze kunnen het ook op een draaibank maken.
Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.