Zoek MDM

Bulletin

Ford Windstar 96 3.8 hoog toerental

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #16447 door handmatig-mechanisch
Ford Windstar 96 3.8 high rpm Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Ford Windstar 3.8 uit 1996. Ik heb zojuist de stationairregelklep vervangen (een nieuwe standaardklep), maar het toerental blijft boven de 2000 toeren in de parkeerstand of neutraal, in de dubbele stand of achteruit blijven ze op 1200 toeren per minuut. Bij het remmen lijkt de bak vast te lopen door het hoge toerental. Er zijn geen kapotte vacuümslangen, de slang van de bekrachtiger was geperforeerd en die heb ik al vervangen. Met de oude klep stabiliseert het en werkt het een paar dagen goed, daarna begint het toerental te variëren en slaat het af terwijl het loopt. Momenteel geeft hij 3 codes: P1504 Stationairregelcircuit motor. Ik heb de connector al vervangen omdat deze slecht contact maakte. P0113 Inlaatluchttemperatuursensor - Hoog ingangssignaal open circuit / kortsluiting naar. P0122 Gasklepsensor naar Gaspedaalpositiesensor naar - Laag ingangssignaal kortsluiting naar. Ik ga de hele elektrische leiding controleren op vastzittende kabels. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #16459 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 96 Ford Windstar 3.8 high rpm
Save Sosa, hier in Chili hebben alle Fords hetzelfde toerentalprobleem, maar het is iets anders. Je rijdt, je komt voor een stoplicht te staan en ze blijven op toeren staan. Het is de schuld van de TPS. Maar in jouw geval zou ik beginnen met het schoonmaken van het inlaatspruitstuk en het proberen met de TPS losgekoppeld om te zien wat er gebeurt. Dat is wat me te binnen schiet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.