Zoek MDM

Bulletin

Tips voor de Bocar carburateur van een Golf A2 model 87

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16431 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden van de handleidingen, ik heb onlangs een Golf A2 model '87 gekocht en probeer hem zelf te repareren. Nu heb ik twijfels over de carburateur. Ik rijd er nu ongeveer 3 maanden mee en hij heeft me niet in de steek gelaten, maar soms, als hij warm is, merk ik een beetje zwarte rook bij accelereren in de automaat en volgens mij is de brandstofsproeier bijna helemaal dicht. In werkelijkheid staat hij maar een kwartslag open en verbruikt hij iets minder dan 20 liter per week, ongeveer 6 km per dag gedurende 6 dagen. Ik vind de motor krachtig, maar ik weet niet of jullie me advies kunnen geven over hoe ik hem van tevoren beter kan afstellen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16439 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Tips voor de Bocar-carburateur op een Golf A2 model 87
Dat hangt ervan af wat u met de carburateur wilt doen. Zwarte rook als de sproeier wordt losgetrokken is bijna normaal tijdens de opwarmfase, omdat het voertuig veel benzine en weinig lucht nodig heeft om de temperatuur op peil te brengen en interne rozen in de motor te overwinnen. Om brandstof te besparen, kunt u de sproeiers vervangen door sproeiers met een kleinere diameter. Dat bespaart brandstof en logischerwijs moet u de carburateur volledig schoonmaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16561 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Tips voor de Bocar-carburateur op een Golf A2 model 87
Oké, dus alleen al het vervangen van de sproeiers door een kleinere diameter zou brandstof besparen, maar het motorvermogen zou afnemen, toch? Nou, ik zou de test moeten doen om te zien hoe het presteert en ook de brandstofbesparing vergelijken, vooral gezien de stijgende benzineprijs. Dus, heel erg bedankt voor de tip.