Zoek MDM

Bulletin

Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35263 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor
Beste vrienden, ik heb hetzelfde probleem met een Peugeot Partner-busje. Er lekte olie uit de watertank, een grafietkleurige pasta. Ik vond deze pasta ook in de koelkanalen. Toen ik echter de olie uit het carter verwijderde om te controleren op water, zat er geen druppel in. "...? Ik heb ook de oliekoeler verwijderd en getest door wat verdunningsmiddel in het onderdeel te gieten om te kijken of er lekkage was, maar niets. Bovendien heb ik een slang op de twee uitlaten aangesloten en het onderdeel verwarmd om te kijken of er stoom uitkwam, maar niets.
Ik zou het op prijs stellen als iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Fijne dag allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35266 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie in het water in de Renault Clio dieselmotor
Als u de warmtewisselaar al hebt gecontroleerd door een brug te maken tussen de slangen, dat wil zeggen door de warmtewisselaar weg te halen, houdt u alleen de cilinderkoppakking over.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35385 door handmatig-mechanisch
;) Hallo, ik had dit probleem met een benzine Clio. De storing zat in de schroefdraad van het blok; die was gebroken. Ernaast zit de olieaanzuigleiding die naar de cilinderkop gaat. De olie stroomt door de schroefdraad van de bouten en komt via de breuk in het water terecht. Deze schroefdraad heeft een zwakke basis en er verzamelt zich water omheen. Ik hoop dat mijn observatie helpt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35386 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen:
Helaas heb ik niet veel tijd, maar het eerste wat u ons moet vertellen, is het motortype en modeljaar van uw benzinemotor.
Deze informatie is essentieel voor eventuele vragen.

Als uw auto een oliekoeler heeft (tussen het oliefilter en het motorblok), wees dan voorzichtig, want dit onderdeel is meestal de meest waarschijnlijke oorzaak van uw probleem. Vermeld in ieder geval het motortype en modeljaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35391 door handmatig-mechanisch
Hallo, mogelijk is er een kapotte cilinderkoppakking. Het is een goed idee om de cilinderkop en de pakking te repareren.